امام جمعه ملایر گفت: حفظ نظام به حفظ فرهنگ ناب است اگر ما به دنبال حفظ نظام اسلامی هستیم و این هدف عمده است؛ باید بدانیم حفظ نظام اسلامی در گرو حفظ ارزش‌های اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۲۳۴۳۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

حفظ نظام اسلامی در گرو حفظ ارزش‌های اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه ملایر و مسئولین شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس با تسلیت حلول ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به آغاز جنگ در 31 شهریور ماه سال 59 اظهار داشت: رژیم بعثی عراق به سرمداری کفر جهانی، آمریکا، حمله نظامی به ایران کرد برای اینکه حاکمیت نظام اسلامی بود.

وی ادامه داد: در واقع جنگ با همسایگان نبود، بلکه جنگ اصلی را با آمریکا‌، انگلیس و اسراییل داشتیم که با کسی دیگر وارد میدان شده بودند که یک جنگ نیابتی را در همسایگی راه بیندازد .

امام جمعه ملایر با بیان اینکه هدف اصلی دشمن سقوط نظام اسلامی بود، اظهار داشت: دشمنان یک عمر بشریت را اینگونه تربیت کرده بودند که دین نباید در جامعه بشری حاکم شود در حالی که می‌دیدند در برهه‌ای از زمان دین در یک منطقه جغرافیایی حاکم شده است و همه رشته‌های آنان را پنبه می‌کند.

وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اندیشه تاریک و فکر سیاسی آنها یک مزاحم بود چراکه می‌دیدند نظام اسلامی برگرفته از متون دینی حاکم شده و روزبه روز پیشرفت کرده و پیش می‌رود .

برقراری هدف عمده دشمنان را ساقط کردن نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان چنان در این امر مصمم بودند که هشت سال جنگ را ادامه دادند اما خدای متعال مکر و حیله آنان را خنثی کرد و بعد از هشت سال خود همان کسانی که جنگ نیابتی راه انداخته بودند برای صلح و اتمام جنگ وساطت کردند.

وی با بیان اینکه تا ایمان، وحدت و پیروی از ولایت فقیه هست، دشمنان نمی توانند به این کشور آسیب بزنند، اظهار کرد: به طور قطع این تدبیر و آتش‌بس یک ترفند استراتژیک برای دشمنان اسلام بود، زمانی که دیدند از راه جنگ نظامی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند روش را تغییر دادند.

* تربیت یافتگان مکتب ولایت آمریکا را همچنان دشمن درجه یک می‌دانند

امام جمعه ملایر با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن گفت: جنگ همچنان ادامه دارد، در جنگ نظامی دشمن رو در روی انسان قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری راحت‌تر است اما در تهاجم فرهنگی با روی گشاد با لبخند و تبسم وارد نبرد می‌شود بنابراین تشخیص مشکل است.

وی ادامه داد: آنها که تربیت یافته مکتب ولایت هستند آمریکا را همچنان دشمن درجه یک می‌دانند و تحت هیچ شرایطی فریب قول‌ها، وعده‌ها و لبخندهای آنها را نمی‌خورند و می‌دانند همه آنها یک توطئه و ترفند است .

برقراری با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد حفظ نظام گفت: حفظ نظام به حفظ فرهنگ ناب است اگر ما به دنبال حفظ نظام اسلامی هستیم و این هدف عمده است؛ باید بدانیم حفظ نظام اسلامی در گرو حفظ ارزش‌های اسلامی است  و این وظیفه را مسئولین و دست‌اندکاران برعهده دارند.

وی گفت: ما باید فرهنگ متعالی اسلام ناب را در این کشور حفظ کنیم همانطوری که دشمن در جنگ هشت ساله نیروی نیابتی فرستاد در جنگ فرهنگی نیز نیروی نیابتی می‌فرستد .

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز در جنگ نیابتی دشمن برخی از داخلی‌ها را اجیر می‌کند، افزوود: یکی از این موارد در بحث بدحجابی بود که به توسط برخی از زنان مد غربی را در جامعه رواج دادند و این نقشه کاملاً سازمان یافته و هدفمند بود.

وی اضافه کرد: اگر در جنگ نظامی به نیابتی‌ها پول می‌د‌ادند در جنگ فرهنگی نیز پول می‌دهند حتی برای هیئت‌های مذهبی نیز پول می‌دهند و برای هیئت‌هایی که مدنظرشان است خرج می‌کنند .

* امروز نیز کسانی هستند که تفکر رضاخانی را دارند

برقراری با بیان اینکه به طور قطع مبارزه در ناتوی فرهنگی بسیار سخت‌تر از جنگ نظامی است، گفت: اینجا اگر کشته بدهیم مایه شرمندگی است اما در جنگ نظامی شهدا مایه افتخار هستند.

وی ضمن تأکید بر ارائه طرح و برنامه‌ای جامع در خصوص جنگ فرهنگی ابراز داشت: دشمن قبل از انقلاب توسط رضاخان برای کشف حجاب آمد و به دنبال این بود که کشف حجاب را به عنوان نماد پیشرفت در ایران اسلامی پیاده کند و امروز نیز کسانی هستند که تفکر رضاخانی را دارند و این بدحجابی را در کشور رواج می‌دهند.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: در جامعه اسلامی نبستن کمربند جرم است اما نبستن روسری جرم نیست، با این تفاوت که کسی که کمربند نبندد خودش آسیب می‌بیند اما آن کسی که حجاب اسلامی را در حریم ماشین رعایت نمی کند نه تنها به خودش بلکه به جامعه آسیب می‌رساند.

وی یادآور شد: در عروسی‌ها یک کوچه را می بندند اما سد معبر محسوب نمی‌شود! چگونه است وسایل مغازه در جلوی آن سد معبر می‌شود اما بستن خیابان سد معبر نیست؟

برقراری با بیان اینه حقوق شهروندی را نیز رعایت نمی کنیم، افزود: باید از خود شروع کنیم، فضاهای مجازی خود یک دام گسترده برای نسل جوان پاک و پاکیزه این کشور است بنابراین باید برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل سختگیری نیست بلکه زندگی مسالمت آمیز است همه جای دنیا اینگونه است رییس جمهور آمریکا برای خانواده خود سایت‌های مستهجن را فیلتر می کند اما نوبت به ما که می رسد، این کار سختگیری می‌شود باید بدانیم همه این موارد برنامه ریزی شده و وقتی نوبت به دین می رسد می‌گویند «سخت نگیر».

انتهای پیام/

ارسال نظرات