برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان دانشگاه صنعتی شاهرود

همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان طي مراسمي با حضور هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود از بازنشستگان این دانشگاه تقدیر شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۴۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان طی مراسمی با حضور هیئت رئیسه در محل تالار اقاقیا اداره کل امور فرهنگی از بازنشستگان این دانشگاه تقدیر شد.
در این مراسم که با حضور ۱۱۵ بازنشسته این دانشگاه برگزار شد، دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیرمقدم و تسلیت این ایام با اشاره به جایگاه و اهمیت احترام به بازنشستگان گفت: بازنشستگان افرادی هستند که گرانبها‌ترین روز‌های خود را وقف خدمت به مردم کرده و در سخت‌ترین شرایط و با امکانات محدود همواره صادقانه در راه توسعه و خدمت به میهن اسلامی گام نهاده اند و تکریم از این عزیزان حداقل کاری است که بر عهده دانشگاه است.
فاتح ادامه داد: بازنشستگی پایان کار نیست و این دانشگاه همواره نیازمند تفکر، همراهی و همفکری بازنشستگان می‌باشد و زمانی که تجربه همکاران بازنشسته در کنار توان نیرو‌های جوان قرار بگیرد، مسیر بهبود را هموار کرده و سبب پویایی و چابکی دانشگاه خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت دانشگاه در طی سال‌های اخیر بیان کرد: با ظرفیت‌های مطلوبی که در دانشگاه‌ها وجود دارد کافی است وارد فضای کار آفرینی شویم، زیرا چنین دانشگاهی با تربیت دانشجویان کارآفرین و تولید شغل‌های جدید به کاهش بیکاری که دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است کمک می‌کند.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تاکید بر اهمیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، به تربیت دانشجوی کارآفرین جهت راه یابی به کسب و کار‌های جدید پرداخت و افزود: دانشگاه کارآفرین در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد و چنین دانشگاهی متکی به بودجه دولتی نخواهد بود و خود ثروت تولید می‌نماید.
فاتح ضمن تاکید بر نتایج دانشگاه کارآفرین رشد و همبستگی امروز دانشگاه را حاصل زحمات بازنشستگان در طول سالیان گذشته دانست.
وی با اشاره به عدم استخدام نیروی جدید توسط دولت گفت: یک ظرفیت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد که اگر چرخ کارآفرینی دانشگاه به گردش درآید تحول بزرگی در توسعه اشتغال ایجاد می‌شود.
فاتح ادامه داد: با آموزش مهارت‌های شغلی و دوره‌های تخصصی، آموزش و ترویج کارآفرینی، تقویت کارآموزی و کارورزی، توسعه قرارداد‌های تحقیقاتی، افزایش ارایه خدمات مشاوره، مهندسی و آزمایشگاهی، فروش و انتقال فناوری عملا بسوی دانشگاه کارآفرین حرکت خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در پایان این دیدار ضمن بیان اینکه پرداختن به موضوع بازنشستگان و بررسی و یافتن راه حل‌های مناسب برای حل مشکلات آنان و تکریم این عزیزان، از دغدغه‌ها دانشگاه است برای کلیه همکاران بازنشسته آرزوی سلامتی، طول عمر با عزت و عاقبت به خیری کرد.
سخنرانی محمد یحیایی نماینده کانون بازنشستگان دانشگاه و اجرای گروه هنری عرفان متناسب با ایام عزاداری امام حسین (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار