فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه برخی به گذشته افتخارآمیز خود خیانت می کنند، گفت: برخی از موضوعات را باید به عنوان یک گفتمان در آوریم که مردم متوجه شوند و اولین موضوع دشمن‌شناسی است.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۰۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

برخی به گذشته افتخارآمیز خود خیانت می‌کنند/ دشمن به‌دنبال ایجاد اسراییل دوم در کنار ما استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سردار مظاهر مجیدی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در سپاه ناحیه ملایر با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به حماسه ها و رشادت‌های رزمندگان استان همدان و شهرستان ملایر در دوران دفاع مقدس بیان داشت: نقش گردان 151شهرستان ملایر در عملیات‌های بسیار پررنگ بوده و همواره شجاعانه در عملیات‌های محوله شرکت داشتند و امروز هم این شهرستان نیروهای بسیار آماده‌ای دارد که در جبهه‌های مقاومت حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک قطعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: هرچه زمان می گذرد ما به عظمت و بزرگی آن ایام بیشتر پی می‌بریم؛ اگر امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان حرفی برای گفتن دارد به عظمت خون‌های پاکی است که در دفاع مقدس توانستند توطئه‌ها را خنثی کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: شهدا به شیعیان و مسلمانان جهان و کشور عزت دادند در هر کجای جهان اگر حرکتی انقلابی شروع می شود نشأت گرفته از دفاع مقدس است .

وی با اشاره به لبنان، عراق، سوریه و افغانستان گفت: اگر این کشورها امروز بسیج دارند و آماده می‌شوند تا لشکر تمدن جهانی را راه‌اندازی کنند این تفکر بسیج است که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است.

سردار مجیدی با مرور عظمت دوران دفاع مقثدس و یادآوری آن زمان بیان کرد: وقتی دشمن سرسخت ما آمریکای جنایتکار از راه مهار و به‌کارگیری احزاب و گروه‌ها برای فروپاشی انقلاب نوپای ایران نتیجه نگرفت به سمت و سوی گزینه نظامی رفت .

وی ادامه داد: در منطقه، مهره دست نشانده آمریکا و کشوری که بیشترین مرز مشترک با ایران را دارد صدام بود، بنابراین پشتیبانی و آماده کردن صدام در 31 شهریور از زمین و هوا و دریا به مرزهای ما حمله کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: در روزهای اول صدام به دنبال این بود که ظرف سه روز استان خوزستان

را تصرف کند و تا پایان هفته به مرکز کشور برسد و نظام را ساقط کند اما با عنایت خداوند و بسیج مردمی نتوانست .

*ایران اسلامی در جنگ تمام اصول اخلاقی، انسانی و بین‌المللی را رعایت کردیم و این تقدس است

وی با اشاره به اینکه رکن اساسی که توانست انقلاب را به پیروزی برساند رهبری امام (ره) بود، گفت: با هدایت‌‎های و رهبری حکیمانه امام راحل در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمن ایستادیم و بعد از گذشت 556 روز حضور نیروهای بعث عراق در خرمشهر که مواضع مستحکمی هم ایجاد کرده بود، توانستیم عملیات انجام دهیم و ظرف 48 ساعت خرمشهر را از عراقی ها پس بگیریم و این افتخار ی بود برای نظام جمهوری اسلامی با آن حجم نیروهایی که عراق در آنجا داشت.

سردار مجیدی با بیان اینکه 19هزار اسیر از عراقی ها گرفته شد، گفت: بعداز 26 سال با بازخوانی عملیات‌ها به عنایات خداوند پی می بریم که «خدا خرمشهر را آزاد کرد» و بعد گذشت این همه سال هنوز فرماندهان نظامی دنیا نتوانسته اند معمای «والفجر 8» را تحلیل کنند .

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما در دفاع مقدس افتخار آفریدند، گفت: ما در جنگ بدون پشتیبانی از هیچ کشوری توانستیم این کارهای بزرگ را انجام دهیم اما طرف مقابل مورد حمایت 36 کشور بود و از 11 کشور عربی نیروی نظامی داشت که ما از این کشورها اسیر داشتیم .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بابیان اینکه ما از ایده و تفکر نظامی خود در جنگ استفاده می‌کردیم، افزود: ما هر جا اراده کردیم عملیات انجام دهیم، توانستیم با شناسایی خوب و اعزام نیروها به عقبه دشمن به آنها بتازیم و سرزمین‌های خود را پس بگیریم .

وی با بیان اینکه زمزمه های شنیده می‌شود که جنگ، جنگ است و دفاع مقدس معنی ندارد، اضافه کرد: این بسیار غم انگیز و ناراحت کننده است اگر ما 37 سال با آمریکایی‎ها می جنگیم و آنها حرف‌هایی می زنند هرگز ناراحت نمی شویم چراکه طینت دشمن، دشمنی است اما وقتی از خودی‌ها می‌شنویم که دفاع مقدس را زیر سئوال می برند این سخن بسیار دلخراش و سخت است .

سردار مجیدی با بیان اینکه ما در جنگ تمام اصول اخلاقی، انسانی و بین المللی را رعایت کردیم، افزود: دشمن 164 غواص ما را دست بسته تیر خلاص زده و آنها را به شهادت رسانده بود؛ یک نمونه در تاریخ جنگ بیاورید که ما اسیر عراقی را اسیر کرده باشیم و آن را کشته باشیم، آیا این تقدس نیست؟!

* استان همدان در دفاع مقدس 300 بار مورد تهاجم هوایی قرار گرفت

وی با اشاره به پشتیبانی صدام از جانب کشورهای استکباری در دفاع مقدس گفت: صدام در جنگ حتی از سلاح‌های غیرمتعارف و شیمیایی نیز استفاده کرد، اگر دفاع مقدس طولانی شد بخش عظیمی از آن مربوط به این بود که ما رعایت اصول اخلاقی و انسانی را انجام دادیم .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تنها نماز جمعه ای که در کشور مورد حمله هوایی قرار گرفت و 100 شهید داد را نماز جمعه همدان دانست و گفت: در دفاع مقدس 300 بار استان همدان مورد تهاجم هوایی قرار گرفته است اما ما شهرهای مسکونی عراق را نزدیم .

وی با بیان اینکه برخی به گذشته افتخارآمیز خود خیانت می کنند، گفت: برخی از موضوعات را باید به عنوان یک گفتمان در آوریم که مردم متوجه شوند و باور داشته باشند.

سردار مجیدی اولین گفتمان را معرفی دشمن شناسی برای مردم خواند و افزود: 62 سال گذشته را مطالعه کنید هرگز نشان نمی دهد که آمریکایی‌ها از در سلامت با ما جلو آمده باشند ما در این مذاکرات نیز آمدیم برای اینکه به دنیا بفهمانیم ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آنها امروز خیانت می‌کنند .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند ما در جبهه مقاومت توانستیم پیروزی‌های بسیار بزرگی را داشته باشیم و به گفته سردار سلیمانی تا سه ماه دیگر جشن نابودی داعش را می گیریم .

* امروز با  روحیه انقلابی‌گری می‌توان در مقابل دشمن ایستاد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود :آنها می خواهند اجازه ندهند این پیروزی‌ها خودش را نشان دهد و به دنبال رفراندوم در کردستان عراق هستند که منطقه مستقل را تشکیل دهند و برای این است که یک اسراییل دوم در کنار ما ایجاد کنند و در این جریان کاملا ردپای اسراییل و آمریکا به چشم می خورد .

وی با تشکر از رییس جمهور که در مقابل آمریکایی‌ها بسیار محکم سخن گفت، عنوان کرد: باید باور کنیم آمریکایی‌ها همیشه کارگردان توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی بوده اند.

سردار مجیدی دومین گفتمان را گفتمان روحیه انقلابی دانست و تصریح کرد: انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن را در ایران ایجاد کنیم و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص برای این است که می‌دانند دشمن ما دشمنی هوشمند است که از در بیرون شود از پنجره می‌آید.

وی ادامه داد: امروز کسی می تواند در مقابل دشمن بایستد که روحیه انقلابی گری داشته باشد و اگر روحیه انقلابی گری نباشد در فضای مجازی و مسائل فرهنگی و اقتصادی ما هرگز نمی توانیم با آنها مقابله کنیم بنابراین نیاز است همه مردم و مسئولین ما با هم اتحاد پیدا کنند تا در مقابل دشمن بایستیم .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ماحصل دفاع مقدس را استفاده از تفکر و نیروی انقلابی خود خواند و گفت: ما توانستیم روی پای خود بایستیم و درس دفاع مقدس این بود که ما با اتکاء به خود هرگز نگاه به بیرون نداشته باشیم و دست به طرف بیگانگان دراز نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات