فرمانده سپاه ناحیه درگز با بیان اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که در آن‌ یک وجب از خاک کشور از این سرزمین جدا نشد، گفت: موفقیت ما در این جنگ حاصل روحیه انقلابی و بسیجی آحاد ملت بود.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۳۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا غفاری فرمانده سپاه درگز به مناسبت هفته دفاع مقدس، در جمع دانش آموزان دبیرستان انقلاب اسلامی حاضر شد و با زبان صمیمانه با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

فرمانده سپاه درگز اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر آنکه استکبار و صهیونیسم جهانی دستش از سرمایه‌های موجود در ایران کوتاه شد؛ جنگ تحمیلی را علیه ملت مسلمان ایران آغاز کرد.

وی افراد: این جنگ تحمیلی ۸ سال به طول انجامید؛ اما مردان و زنان و به خصوص جوانان در برابر تهدیدات دشمن ایستادگی کردند و در نهایت با سربلندی به پیروزی رسیدند.

غفاری خاطرنشان کرد: در طول چند صدسال اخیر این تنها جنگی بود که در آن‌یک وجب از خاک کشور از این سرزمین جدا نشد.

وی ادامه داد: این موفقیت حاصل روحیه انقلابی و بسیجی آحاد ملت بود و دشمن به دنبال از بین بردن این روحیه انقلابی است؛ تا با شکستن آن، در هر جنگی علیه ما به پیروزی رسد و اهداف خود را در این کشور پیاده‌سازی کند.

فرمانده سپاه ناحیه درگز با اشاره به حضور گسترده دانش آموزان در این دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ۳۶ هزار دانش‌آموز در راه انقلاب اسلامی و پیروزی آن در میدان‌های جهاد در طول جنگ تحمیلی شهید شده‌اند و این نشان دهنده‌ حضور گسترده دانش آموزان در دفاع از آب و خاک میهن خودشان می‌باشد.

وی با تشریح زندگی‌نامه جوان‌ترین شهید کشور گفت: شهید پرویز اژدو جوان‌ترین شهید کشور از شهرستان درگز است که برای همه شهروندان درگزی مایه افتخار است و مانند هر شهیدی حقی بر گردن ما دارد.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین حقی که شهدا بر گردن ما دارند؛ آن است که نام و زندگی‌نامه آن‌ها را بدانیم و بخوانیم و در راه رسیدن به اهداف مقدس‌شان گام برداریم.
ارسال نظرات