فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد

ضررورت انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که گذر زمان و آیندگان ارزش‌های دفاع مقدس را از یاد ببرند، گفت: وظیفه همه کسانی که این دوران را درک کرده اند این است تا به درستی این فرهنگ را منتقل کنند.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

ضررورت انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی امشب در یادواره سنگرسازان بی سنگر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به تقارن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و معنای بسیارعمیق آن اظهار داشت: یادآوری دوران انقلاب و دفاع مقدس به این معنی است که همه رزمندگان، شهدا و ایثارگران با عشق به امام حسین(ع) و الگو گرفتن از نهضت عاشورا و تأسی به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش 8 سال آفتخار آفریدند.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشور ما حدود 400 جنگ ثبت شده است، افزود: هر کدام از این جنگ‌ها کیفیت و در مقطع زمانی خاصی به وجود آمده است اما این دوره هشت ساله، دفاع مقدس نامیده شده است که دلایل بسیاری برای این نامگذاری وجود دارد.

فرماندار ملایر با اشاره به شکل‌گیری نظامی در دنیا تحت لوای اسلام  که باعنوان نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: حاکمیت دینی که قرن‌ها علماء، مراجع و متدینین به دنبال تشکیل آن بودند آوازه‌اش در دنیا پیچید و امروز استکبار جهانی و تمام قدرتمندان و زورمداران برای خاموش کردن این چراغ تمام سعی و کوشش خود را به کار گرفته‌اند .

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: کشورهای زیادی به صدام کمک و رژیم بعث را کاملا پشتیبیانی می‌کردند و ما از کشورهای مختلفی اسیر داشتیم و مردم غیور ایران در مقابل دنیا توانستند افتخار بیافرینند.

رضایی با اشاره به حداقل امکانات و تجهیزات نظامی کشور در سال اول جنگ گفت: آنچه به رزمندگان و مردم روحیه می‌داد یاد خدا و اعتقادات پاکی بود که از مکتب عاشورا یاد گرفته بودیم و اخلاص، ایثار و فداکاری که در دوران دفاع مقدس دیده می‌شد همه برگرفته از قیام عاشورا بود .

وی با بیان اینکه در این دوره هشت ساله طولانی یک وجب از خاک مقدس ایران نیز به دست دشمن نیفتاد و از روش‌های غیرانسانی، غیراخلاقی و غیردینی استفاده نکردیم، افزود: اعتقادات پاک و خون‌های پاک به‌همراه مجاهدت‌های صورت گرفته باعث وجه تمایز این جنگ با جنگ‌های دیگر است.

فرماندار ملایر افزود: سازمان ملل رسماً و صریحاً اعلام کرد که متجاوز رژیم بعث بوده است و نظام جمهوری اسلامی نه جنگ‌طلب بود و نه به دنبال بحران‌سازی در منطقه بود، بنابراین ما باید قدر این ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی را به خوبی بدانیم .

وی با بیان اینکه برای این عظمت و پیروزی و بزرگی هزینه گزافی پرداخت شده است، افزود: شهدای ما هر کدام از دیگری بهتر، باهوش‌تر، خالص‌تر، غیرتمندتر و متدین‌تر بودند که قریب 200هزار شهید در این راه تقدیم شد .

رضایی با اشاره به اینکه ما با دست خالی و ذکر ائمه معصومین (ع) توانستیم افتخار بزرگی را برای تاریخ انقلاب و کشور به دست آوریم، گفت: همه این افتخارات الگو گرفته از نهضت حسینی، قیام و فرهنگ عاشورا است بنابراین باید این روحیه را ترویج کنیم .

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که گذر زمان و آیندگان این ارزش‌ها را از یاد ببرند، تصریح کرد: وظیفه همه کسانی که این دوران را درک کرده اند این است تا به درستی این فرهنگ را منتقل کنند و جای تاسف دارد که به دلایل متعدد نتوانسته‌ایم از این دستاوردهای ارزشمند و معنویتی که در هشت سال دفاع مقدس فراهم شد بعد از جنگ استفاده کنیم .

فرماندار ملایر با بیان اینکه متاسفانه برخی از موارد از جمله اخلاص، معنویت، ایثارگری و فداکاری، سبقت در کار خیر و اعتماد عمومی کمرنگ شده است، گفت: مهمترین سرمایه یک جامعه اعتماد عمومی، سرمایه اجتماعی، رابطه دولت و ملت، مسئولین و مردم و مشارکت مردم در امور است .

وی یکی از دلایل پیروزی در جنگ را مشارکت همه مردم خواند و گفت: این سرمایه‌های عظیم را نتوانستیم آن گونه که باید استفاده کنیم و ارج نهیم و آن چیزی که باقیمانده حاصل خون شهدا است .

 

 

ارسال نظرات