مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

علت ماندگاری قیام عاشورا تجمیع همه زیبایی‌ها و معروف‌ها در آن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: علت ماندگاری قیام عاشورا این است که همه زیبایی‌ها و کمالات و جمالات و همه معروف‌ها در آن جمع شده است.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۰۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

علت ماندگاری قیام عاشورا تجمیع  همه زیبایی‌ها و معروف‌ها در آن استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در همایش سالم‌سازی محیط کار و تقویت اقتصاد مقاومتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، و شهید «حججی» و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع)، اظهار داشت: واقعه کربلا یک واقعه دو چهره‌ای است.

وی گفت: یک چهره آن زلال، روشن، شفاف و مملو از همه زیبائی‌ها و معروف‌ها است و چهره دیگر تاریک و مملو از زشتی‌ها و منکرات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه افزود: به عبارتی حق تمام قامت در مقابل باطل تمام قامت قرار گرفته است و این دو در مقابل هم صف‌آرایی کردند و همه زیبائی‌ها در مقابل زشتی‌ها و همه معروف‌ها در مقابل همه منکرات قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) خود، فلسفه قیامش را امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت جدش و پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) بیان کرده است، تصریح کرد: اکنون که این نهضت دو چهره ای است پس هم می تواند یک چهره برای ما درس باشد و چهره دیگر برای ما عبرت باشد.

گنجعلی در ادامه در خصوص تفاوت بین درس و عبرت بیان کرد: درس آن چیزهایی است که می آموزیم تا عمل کنیم و عبرت چیزهایی است که می‌آموزیم تا عمل نکنیم.

وی با اشاره به ماندگاری واقعه کربلا گفت: علت ماندگاری قیام عاشورا این است که همه زیبایی‌ها و کمالات و جمالات و همه معروف‌ها در آن جمع شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص سرزمین کربلا خاطرنشان کرد: سرزمین کربلا دشتی بی آب و علف بود که امام حسین(ع) از قوم بنی اسد به قیمت بالا می‌خرد که وقتی خوانش بر آن می‌ریزد آن سرزمین پاک و حلال باشد و شرط آن نیز این بود که از زوار ایشان پذیرایی و استقبال شود.

گنجعلی با بیان اینکه عشق و حلاوت به امام حسین(ع) ثبت شدنی نیست، تاکید کرد: این عشقی که نسبت به امام حسین(ع) در قلب ما نهادینه شده و هر قدر از آن زمان فاصله می‌گیریم شفاف‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: جوان امروزی از جوان چند صد سال پیش نهضت کربلا را بهتر می‌شناسد که حضرت اباعبداله الحسین(ع) برای امربه معروف قیام کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: بخشی از بدنه ملت به این دستور و واجب شرعی عمل می‌کنند اما باید این فریضتین الهی همگانی شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که منکر، تخلف و جرم تلقی شود، گفت: این قضیه باید تشکیلاتی و دولتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار