خبرهای داغ:
زاکانی در یادواره شهدای ملایر:

انقلاب اسلامی نیازمند ایجاد یک تحول و الگوسازی/ رسالت ما پاسداری از خون شهداست

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز انقلاب اسلامی نیاز به یک ظرفیت بزرگی برای ایجاد یک تحول و الگوسازی در داخل کشور دارد .
کد خبر: ۸۹۲۷۲۲۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

انقلاب اسلامی نیازمند ایجاد یک تحول و الگوسازی/ رسالت ما پاسداری از خون شهداستبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، علیرضا زاکانی در یادواره یک‌هزار و 100 شهید ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) با اشاره به اینکه شهدا انسان‌های دست نیافتنی بودند، اظهار داشت: شهدا همه وجود خود را وقف کرده اند و پیروان راه شهدای کربلا بودند .

وی با بیان اینکه راه حق و باطل فراروی همگان است، گفت: جدا شدن جریان ناب اسلامی از حکومت جور وقت که در زمان امام حسن(ع) رخ داده بود در عاشورای سال 61 هجری بارز و آشکار خط بطلانی بر روی جریان انحرافی و واپس گرای وقت کشید و شرایط را به سمتی برد که هم حجتی شد برای همگان در طول تاریخ و هم خورشید فروزان راه و روش چگونه زیستن و جان دادن را به همه جامعه بشری یاد داد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی رخدادی با تأسی به اسلام ناب است، گفت: انقلاب تحت هدایت امام(ره) با وحدت و یکپارچگی حکومتی را شکل داد و آن جریان نابی را که بعد از یک هزار و 300 سال در طول تاریخ با فداکاری‌های متفاوت مسیر خود را طی کرده بود به حکومت تبدیل کرد .

وی با اشاره به اینکه حکومتی را که امام (ره) تشکیل داد فتح الفتوح آن انسان‌هایی بودند خودساخته، افزود: آنها همه چیز خود را تقدیم اسلام کردند، تکلیف بزرگ انقلابی بودن و مسئولیت بزرگ در صحنه بودن و هزینه دادن را پذیرفتند و با همه وجود خود را وقف و فدای اسلام ناب کردند.

* فتح الفتوح حضرت امام (ره) ساختن این انسانهای خودساخته بود

زاکانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: فتح الفتوح حضرت امام (ره) ساختن این انسان‌ها بود، اگر ما در طول تاریخ انسان‌هایی را می دیدیم که خوش می درخشند و زیبا جان خود را تقدیم اسلام و اهداف اسلام می کنند امروزه نیز با چشم خود دیدیم.

وی افزود: ما در طول تاریخ بزرگی‌ها و عظمت‌های بسیاری را خوانده ایم و به خود می‌بالیدیم که رخدادهای بزرگ و انسان‌های عظیمی در صدر اسلام می زیستند و انقلاب اولیه اسلام را حفظ کردند و تاریخ به آنها مفتخر است اما در انقلاب اسلامی رهروان آن شهدا را دیدیم و با همه وجود لمس کردیم که شهدای ما دقیقاً در امتداد شهدای کربلا حرکت می‌کنند.

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 1100 شهید ملایر گفت: شهدا هر کدام چراغ راه هدایت ما هستند.

وی ادامه داد: این برای ما یک درس بزرگ و تکلیف و رسالت عظیمی است وقتی ما به یاد و نام شهدا می رسیم در فراق آنها می سوزیم و این حداقل وظیفه ای است که بر خود احساس می کنیم .

زاکانی با بیان اینکه ما به یاد شهدا می پردازیم تا زمانه را با آنها محک بزنیم تا مرد را از نامرد بازشناسیم، عنوان کرد: ممکن است امروز مدعی زیاد باشد اما در آیینه دفاع مقدس و در آن کوران سخت حوادث مرد از نامرد شناخته می‌شد و شهدا محکی بودند تا با آنها این شناخت را برای خود حاصل کنیم .

* شهدا برای ما یک خط نورانی ترسیم کردند

وی با بیان اینکه شهدا اسوه‌های ماندگاری هستند که نسل‌های آینده می‌توانند از آنها درس‌آموزی کنند، گفت: شهدا حاضر هستند و نزد خدا روزی می خورند و از یک افق بالاتری به ما مددرسانی می کنند و در نهایت چشم امید ما به شفاعت شهدا است .

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید «حججی» تصریح کرد: شهید «حججی» چه کرده بود که این طور به شهادت رسید و یک بار دیگر صحنه کربلا را برای همه ما زنده کرد؟ خدا عاشق شهید «حججی» شده بود.

وی با اشاره به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اوج آنها مدافعین حرم گفت: شهدا برای ما یک خط نورانی ترسیم کردند و امروز ما مدیون شهدا هستیم و برسرسفره شهدا بهره می‌بریم و رسالت پاسداری از خون شهدا برعهده ما است .

زاکانی با بیان اینکه فرهنگی که امروز در جامعه ما گم شده از خودگذشتگی است، ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی در یک مرحله حساس و تاریخی به‌سر می برد، اگر ما درک این مرحله حساس و تاریخی را نکنیم ضربه می‌خوریم، امروز آمریکا به عنوان رقیب انقلاب اسلامی و رقبای منطقه ای ما در بدترین وضعیت در سطح جهان به سر می برند.

* امروز ما نیازمند یک حرکت جدی و جهادی هستیم

وی با بیان اینکه امروز ما نیازمند یک حرکت جدی و جهادی هستیم، گفت: اگر مقام معظم رهبری حکم آتش به اختیار بودن را به ما می دهد به واسطه این است که امروز انقلاب اسلامی نیاز به یک ظرفیت بزرگی برای ایجاد یک تحول و الگوسازی در داخل کشور دارد .

نماينده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئولیت بزرگ بر عهده ما است، اگر ما مسئولیت ساختن جامعه اسلامی را بر عهده نگیریم و دست از جهاد اصغر و اکبر و جهاد کبیر بشوییم و خود را آماده نکنیم و فریفته دشمنان شویم و احساس کنیم گره‌های مملکت به دست آنها باز می شود، کشور خود را دچار یک مشکل سنگین کرده‌ایم .

وی با اشاره به اینکه باید هوشیار باشیم و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، گفت: ما باید خود را بسازیم و باید شهیدانه زیستن را از آنها بیاموزیم و بفهمیم انقلاب در چه مسیری ایستاد و در تحقق اهداف گام برداریم .

زاکانی با بیان اینکه ما نیازمند معرفت، بصیرت، فهم تکلیف و حضور در میدان داریم، بیان داشت: آینده روشن است و به دست جوانان این کشور ساخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است در ایام عاشورای حسینی با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها آن گونه خودسازی کنیم که احساس مسئولیت در مقابل انقلاب اسلامی را نصب العین خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار