استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حسینی شهر بروجن گفت: حیات طیبه با منشأ حلال؛ زندگی دنیا و آخرت ما را تأمین می کند.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۸۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

باشگاه خبرنگاران، بروجن؛ از ابتدای ماه محرم الحرام مراسم عزاداری در حسینیه ثارالله سپاه بروجن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری و مداحی مداحان اهلبیت برگزار می گردد که خیل عظیمی از مردم در این برنامه شرکت دارند.دکتر جعفری در سخنرانی شب 7 محرم گفت: تمام فیض های عالم  به دوعلت به ما می رسد؛ اول علت فاعلی است که زمانی که این فیض می خواهد به ما برسد باید ظرفیت آن در ما وجود داشته باشد.

وی، افزود: روایت از معصومین علیه السلام است که خداوند رزق و روزی را به تعداد مخلوقات می فرستد؛ ولی باید ببینیم که ظرف ما چقدر گنجایش دارد. حال یک سوال پیش می آید که اگر خداوند روزی را می دهد پس چرا وضعیت ما اینطور است؟ پاسخ این است که اگر قابلیت را می خواهی باید زندگی پاک یا به تعبیر قرآن کریم حیات طیبه داشته باشیم تا زندگی دنیا و آخرت تامین گردد.

جعفری گفت: این حیات طیبه هم زندگی مادی ما را تامین می کند  که شرط آن این است که  منشأ حلال داشته باشدو هم زندگی اخروی را.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام علی علیه السلام می فرمایند:مسلمان باید زندگی خود را به سه بخش تقسیم کند:اول بخشی برای کار و فعالیت؛ دوم بخشی برای خانواده و همسر و فرزندان و سوم بخشی هم برای ارتباط با خداوند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، افزود: نیاز به محبت یکی از نیاز های معنوی است که به همین علت است که جوان تن به ازدواج می دهد که این نیاز مهم ترین نیاز است که جوان آرامشش را در کنار همسر خود پیدا می کند و زیباترین محبت ها بین زن و شوهر مبادله می شود.

وی گفت: یکی دیگر از نیاز های معنوی ارتباط با یک موجود برتر است، که غربی ها می گویند که انسان حس استعلا دارد و به دنبال بالا رفتن است که سازوکار های آن در دین مبین اسلام معین شده است.

ارسال نظرات