مسئول سازمان بسیج تربیت بدنی در گفتگو با«بسیج»خبرداد

برگزاری مسابقات بومی در 8رشته ورزش تخصصی در سراسرکشور

سردار یزدانی گفت: بیش از 110 رشته ورزشی بومی در استان های کشور شناسایی شده که می تواند ابزار خوبی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان باشد.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۳۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

سردار کاظم یزدانی مسئول سازمان بسیج تربیت بدنی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با برنامه های جدید این سازمان اظهار داشت: سازمان بسیج تربیت بدنی کشور دو برنامه کلی را داشته که  پیاده روی خانوادگی سراسری در شهریور ماه برگزار شد و برنامه دوم هم مسابقات بومی محلی خواهران است که به دلیل مصادف شدن با ایام محرم الحرام بعد از تاسوعا و عاشورا برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج تربیت بدنی کشور افزود: یکی از مسائلی که چندین سال است به آن ورود کرده ایم توسعه و توجه به ورزش های بومی محلی است که تعامل خوبی با رئیس فدراسیون داشتیم. با توجه به تنوع و جذابیتی که این ورزش ها دارند بیش از 110 رشته ورزشی بومی ورزشی در استان های کشور شناسایی شده و می تواند ابزار خوبی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و مردم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن که تفریحات سالم و شادابی و نشاط جوانان را هدف گرفته است باشد.

سردار یزدانی خاطر نشان کرد: ما چندین رشته تخصصی و مطرح ورزشی مانند طناب کشی، کشتی های محلی، هفت سنگ، چوخه و مچ اندازی را ترویج می دهیم که الحمدالله مردم در استان ها خیلی علاقه نشان دادند و اگر این ورزش ها توسعه یابد هم ورزش های سنتی که  به فراموشی سپرده شده توسعه خواهد یافت و هم موجب ترویج فرهنگ بومی آن منطقه می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار