امام جمعه کلیبر در بزرگداشت سومین روز شهادت امام حسین(ع) در سپاه این شهرستان، گفت: مکتب عاشورا دانشگاه کسب عزت برای همه آزاد اندیشان است که دانش آموختگان آن مکتب درس ایثار و مقاومت را از معلم ذلت ناپذیر خود یعنی امام حسین (ع) یاد می گیرند.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۵۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدحسن موسوی افزود: باید این مکتب خانه و دانشگاه را با تبلیغات صحیح به جهان بشریت تفهیم کنیم تا مانع تحریف عاشورا شویم باید با تشریح اهداف امام حسین(ع) و واقعیت های حماسه عاشورا طرح و نقشه دشمنان را مبنی بر نابود کردن اصول و ارزش های دین اسلام نقش بر آب کنیم.

وی ادامه داد: حماسه عاشورا دین اسلام را از سقوط حتمی نجات داد و آن را احیاء کرد و نقشه هایی که بنی امیه برای ساقط کردن دین اسلام و ولایت مداری کشیده بودند را خط بطلان کشید و خون تازه ای به رگ های دین اسلام تزریق شد.

حجت الاسلام موسوی انقلاب اسلامی را نیز برگرفته و تداوم نهضت عاشورا توصیف و بیان کرد: مردم ایران اهمیت ولایت را خوب دریافتند و با الهام از مکتب عاشورا برای حفظ ولایت و دین اسلام در مقابل طاغوت و نظام ستم شاهی ایستادند و حماسه ساز قرن اخیر شدند.

 وی اضافه کرد: می شود گفت با انقلاب اسلام بار دیگر متولد شد و جان گرفت و خون شهدای کربلا دوباره با همت ایرانیان به خروش آمد تا اهداف حماسه عاشورا که اصلاح جامعه، برملا شدن چهره نقاق و بیدار شدن ملت ها و عالم گیر شدن دین اسلام بود تحقق یابد.

 

ارسال نظرات