خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

هنرمندترین معلمان در مراکز محروم خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هنرمندترین معلمان را کسانی دانست که در مراکز محروم هستند و گفت: آنها معلمانی هستند که توانسته اند با امکانات محدود ظرفیت های بزرگی را برای جامعه فرهنگیان به ارمغان بیاورند.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۰۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵

هنرمندترین معلمان در مراکز محروم خدمت‌رسانی می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، گودرز کریمی‌فر در مراسم افتتاح فاز دوم درمانگاه فرهنگیان با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی  است.

وی با بیان اینکه بساط آموزش و پرورش ساختار انسان ساز است، گفت: به همین خاطر معتقدیم آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است و معلمین به عنوان مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین میزان جامعه هستند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این یک واقعیت است که باید بپذیریم و اعتقاد داریم که نقش مسئولیت‌پذیری، نه مسئولیت گریزی همه ما در آموزش و پرورش از این پیشه با ریشه معلمی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به شعار اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این شعار در قالب سه کلید واژه است که هر کدام از این کلیدواژه‌ها معنای عمیق و پر محتوایی در خود دارند یکی معیشت، مسکن و درمان؛ ضمن اینکه متوليان هر کدام از آنها دستگاه‌های دیگر هستند.

کریمی‌فر با بیان اینکه آموزش و پرورش این احساس مسئولیت را نسبت به فرهنگیان خود با رویکرد ایستایی، زیبایی و کارایی که شعار ما است دارد، افزود: ایستایی یعنی کوشیدن، جستن، یافتن و هرگز تسلیم نشدن که برای دستیابی به اهداف تعریف شده در معیشت، مسکن و درمان می باشد.

وی با تعریف واژه تعاون گفت: «ت» واژه تعاون یعنی توجه، «عین» یعنی عزت، «الف» یعنی اصالت، «و» یعنی وجاحت و «ن» یعنی نجابت و همه این موارد یعنی توجه کنیم به عزت معلمین به خاطر اصالت و وجاحت و نجابتی که دارند و اینجا است که سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش تبیین می‌شود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت و توسعه مراکز آموزشی و رفاهی و درمانی فرهنگیان از دیگر سیاست‌های ما است، اظهار داشت: همه این موضوعات از اعتبارات غیر دولتی است.

وی ادامه داد: سازماندهی و ساماندهی نظام برنامه رفاهی فرهنگیان سیاست دوم اداره کل تعاون و پشتیبانی و بهبود وضعیت درمان و تقویت حمایتی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است.

*اسکان 4 میلیون فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس

کریمی‌فر حمایت از بیماران صعب العلاج را مد نظر دانست و گفت: از مهمترین برنامه های حمایتی راه اندازی مراکز اسکان برای این بیماران در سراسر کشور که تاکنون توانسته ایم 10 کلان شهر را راه اندازی کنیم و چند شهر از مراکز استان‌ها نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به تقویت و توسعه مراکز اسکان با محوریت اسکان نوروزی و تابستانی تصریح کرد: ما در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته داریم که این تعداد در جامعه هدف تعداد بالایی است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: در نوروز 96، 12 هزار مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس، 261 مرکز آموزشی و رفاهی و یا خانه معلم و 50 پردیس دانشگاهی، 300 اردوگاه با حدود 27 هزار عوامل اجرایی توانستند 4 میلیون فرهنگی و غیر فرهنگی را اسکان دهند.

وی افزود: این یکی از افتخاراتی است که آموزش و پرورش این احساس مسئولیت را در قبال فرهنگیان داشته و ما اعتقاد داریم تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم که امیدواریم در برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت از لحاظ کمی و کیفی برنامه ها را پیش ببریم.

کریمی‌فر از اعطای تسهیلات کم بهره خبر داد و گفت: یک هزار و 500 میلیارد تومان تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و بانک ملی مرکزی منعقد شد که از 5 میلیون تا 20 میلیون تومان در قالب وام‌های 12 درصد سه ساله در اختیار فرهنگیان قرار خواهد داد و مبلغ 50 میلیون تومان برای فرهنگیان فاقد مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار جمعیت با سود 12 درصد و بازپرداخت 120 ماهه از برنامه هایی است که ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: هرگاه کاری اعتقادی و ارزشی در زمینه رفاه، معیشت و تعاون و نقش حمایتی انجام می شود باید توسط کسی یا کسانی انجام شود که در هدف احساس رسالت را سرلوحه خود قرار دهند.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هنرمندترین معلمان را کسانی دانست که در مراکز محروم هستند و گفت: آنها معلمانی هستند که توانسته اند با امکانات محدود ظرفیت های بزرگی را برای جامعه فرهنگیان به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات