خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در حوزه کنترل بازار 10هزار بازرسی انجام شده است، گفت: علاوه بر انجام آزمایش بر روی یک هزار و 950 نمونه از محصولات استان، در بخش اوزان سبک 5 هزار و 400 مورد آزمایش صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۳۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

انجام 10 هزار بازرسی در حوزه کنترل بازار همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد مددی امروز در همایش تجلیل از سرآمدان و برگزیدگان حوزه استاندارد استان همدان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی استاندارد اظهار داشت:  22 مهر ماه مصادف  با 14 اکتبر  به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده که در این روز سازمان‌ بین‌المللی استاندارد برنامه ریزی کرده و فراخوان طراحی پوستر مرتبط با این حوزه را به کشورهای عضو هر ساله اعلام می دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور  در حوزه استاندارد  بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته در بین 163 کشور عضو سازمان ملی استاندرد رتبه 23 را کسب کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان به موفقیت هنرمند ایرانی در طراحی پوستر روز جهانی استاندار اشاره و  عنوان کرد: پوستر منتخب سال 2017 اثر یکی از هنرمندان ایرانی و مایه افتخار مجموعه استاندارد کشور است.

وی با اشاره به شعار این  پوستر با مضمون « استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند»  گفت: این پوستر به بیش از 100 کشور عضو سازمانی جهانی استاندارد ارسال شده و نشان می‌دهد استاندارد تنها در یک حوزه تولید و تنوع منحصر نبوده و در تمام عرصه‌های اجتماعی، شهری، روستایی و ... نیز نقش آفرینی می‌کند.

مددی در تشریح عملکرد اداره کل استاندارد استان در طی یک سال اخیر، با بیان اینکه از یک هزار و 200  واحد تولیدی نمونه برداری شده است، گفت: در طی یک سال گذشته با کمک بخش خصوصی و نخبگان در بحث استانداردهای ملی تجدید نظر شده و اقدامات درخشانی به وجود آمده است.

وی به بازنگری 200 سند در بخش توانمندسازی مدیران کنترل کیفی اشاره و تصریح کرد: همچنین 4 هزار و 300 نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و تکمیلی  را گذرانده‌ و 78 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی ملزم به رعایت قوانین استاندارد اجباری صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته سازمان در بخش صاردات و واردات با بیان اینکه 64 اظهارنامه وارداتی و یک هزار و 33 اظهارنامه صادراتی  صادر شده است، گفت: گروه‌های مرتبط  توانسته‌اند از خدمات استانداردسازی بهره‌مند شوند.

وی در تشریح دیگر اقدامات سازمان ملی استاندارد در طی یک سال اخیر با اشاره به تمدید 124 نشان استاندارد اضافه کرد: دربخش توانمندسازی و ایجاد زیرساخت برای استان و غرب کشور 17 آزمایشگاه همکار فعال هستند.

مددی با بیان اینکه در حوزه کنترل بازار 10هزار بازرسی انجام شده است، ادامه داد: علاوه بر انجام آزمایش بر روی یک هزار و 950 نمونه از محصولات استان، در بخش اوزان سبک 5 هزار و 400 مورد آزمایش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 بازرسی و کنترل از وضعیت کنترل جایگاه‌های سوخت استان صورت پذیرفته است، یادآور شد: از بین واحدهای تولیدی استان پس از ارزیابی‌های به عمل آمده چهار واحد کیفی استانی برتر شناخته شده که مورد تجلیل قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: از بین بیش از 470 مدیر کنترل کیفی 7 نفر برگزیده شده و  از مجموع آزمایشگاه‌های همکار نیز چهار آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه برتر انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات