خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دفاع مقدس:

ذکر «یا حسین(ع)» و «یا زهرا(س)» در دوران اسارت معجزه می‌کرد

یکی از رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه ذکر «یا حسین(ع)»، «یا اباالفضل(ع)» و «یا زهرا(س)» در دوران اسارت معجزه می کرد و فشار شکنجه‌ها را برای ما قابل تحمل می‌کرد، گفت: این ذکرها همانند خرده شیشه‌هایی در چشم و گلوی دشمن فرو می‌رفت و آنها را از ما دور می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۸۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

ذکر «یا حسین(ع)» و «یا زهرا(س)» در دوران اسارت معجزه می‌کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سی‌امین یادواره سردار شهید «علی چیت‌سازیان» و 100 شهید واحد اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استانی، همرزمان شهید و مردم شهیدپرور همدان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که به همت همرزمان شهید در سالن ولایت شرکت ملی گاز استان همدان برگزار شد، حاج احمد تیزچنگ از رزمندگان دوران دفاع مقدس به خاطره‌گویی پرداخت.

یکی از رزمندگان دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به حضور کاروان پیاده امام علی(ع) اربعین در این مراسم اظهار داشت: این هشتمین سال است که این کاروان پیاده برای حضور در اجتماع بزرگ اربعین حسینی عازم کربلای معلی است.

حاج احمد تیزچنگ با بیان اینکه این کاروان در کیلومتر 276 به میهمانی شهدای عظام و شهید «چیت‌سازیان» دعوت شده‌اند، افزود: کاروان پیاده ما یادگار دوران اسارت و اصحاف کهف دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به دوران اسارتش توسط دشمن ادامه داد: در اواخر دوران اسارت دشمنان میخواستند ما را به زیارت کربلا ببرند چراکه تبلیغات دشمن در آن بود و ما نپذیرفتیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمنی که 6 سال اگر از ما در هر زمانی ذکر «اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین» و ... را می‌شنید و یا نماز جماعت می‌دید به اقسام شکنجه‌هایی که به ذهن انسان خطور نمی‌کند آزار می‌رساند برای تبلیغات خود می‌خواست ما را به زیارت ببرد.

وی تصریح کرد: به برکت حضرت زهرا(س) و عنایت ویژه امام زمان(عج) بود که ما را توان بخشیدند در مقابل دشمن سرافکنده نباشیم و خود را هیچ گاه ضعیف در برابر آنها نشان ندهیم.

تیزچنگ با بیان اینکه ذکر «یا حسین(ع)»، «یا اباالفضل(ع)» و «یا زهرا(س)» در دوران اسارت معجزه می کرد و فشار شکنجه‌ها را برای ما قابل تحمل می‌کرد، افزود: این ذکرها همانند خرده شیشه‌هایی در چشم و گلوی دشمن فرو می‌رفت و آنها را از ما دور می‌کرد.

وی با بیان اینکه در اردوگاه، ما به اطفال ایرانی شهره بودیم، خاطرنشان کرد: بعد از آزادی از اسارت نیت کردیم که به نیت شهدایی مه مظلوم جان باختند و در خون غلطیدند با پای پیاده به زیارت کربلا برویم.

این آزاده سرافراز ابراز داشت: در اواخر سال 69 که آزاد شدیم 18 سال در مزار شهدا دعای کمیل خواندیم و از شهدا خواستیم با معیت و حضور شهدا و بدرقه شهدا به کربلا برویم و امسال هشتمین سال است که این توفیق را داریم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از همدان مبنی بر «بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین(ع) و یاوران دین خدا» تصریح کرد: این مهری است که به دست مقام معظم رهبری به پیشانی همدان زده شده و این افتخاری است که به برکت این شهدا به دست آمده است.

تیزچنگ عنوان کرد: امید است در این طی مسیر تا کربلا و در این عملیات فرهنگی که در مسیر حرکت ما است در انتقال انقلاب، فرهنگ دفاع مقدس و سیره حسینی به مخاطبین زیر 18 سال شرمنده شهدا نشویم و با موفقیت در اجتماع عظیم شیعی کربلای معلی شرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات