با قول مساعد معاون وزیر راه؛

بهره برداری از بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه پایان تابستان ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی این بار بر وعده قبلی خود تاکید کرد و گفت: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) تربت حیدریه، این پروژه پایان سال مالی ۹۶ (تابستان ۹۷) به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۲۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  محمد جعفر علیزاده روز گذشته درحاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه علاوه بر قطب در مانی در جنوب خراسان رضوی که می‌تواند به حدود نیم میلیون نفر خدمات ارائه بدهد، بعنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نقش آفرین است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه در شاهراه اصلی شمال به جنوب واقع شده بعنوان یک مرکز تروما عمل خواهد کرد و علاوه بر خدمت رسانی در حوزه درمانی و بهداشتی در بخش آموزشی نیز کمک شایانی به منطقه می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: راه اندازی بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز، بخش مراقبت‌های ویژه با ۳۰ تخت، بخش اورژانس با ۳۲ تخت معمومی و ۲ تخت ایزوله و همچنین ۸ اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف برای این بیمارستان پیش بینی شده است.
 
علیزاده با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه اختصاص داده شده، افزود: علاوه بر این سعی می‌کنیم تا از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ این اعتبارات را افزایش داده تا ۱۵۰ نفر نیروی در حال کار را به ۲۰۰ نفر ارتقا داده تا پایان سال مالی ۹۶ مقارن با پایان تابستان ۹۷ شاهد افتتاح این مرکز درمانی باشیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی بیش از این وعده داده بود این بیمارستان در پایان سال ۹۵ و سپس پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد، اما مردم منطقه تربت حیدریه در جنوب خراسان رضوی همچنان چشم انتظار تحقق این وعده ها…. بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه در ۲۲ دیماه سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و زیربنای ۱۷۰۰ متر کلنگ زنی و عملیات اجرائی آن بطور رسمی از سال ۱۳۹۰ با مدیریت وزارت راه و شهرسازی آغاز شد که همچنان با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد از پروژه‌های مهم و اولویت دار تربت حیدریه محسوب می‌شود.
 
بهره برداری از ۳۰ بیمارستان تا پایان سال ۹۶ معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از بهره برداری ۳۰ بیمارستان نیمه تمام تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به نگاه دولت در مقوله سلامت و رساندن استاندارد‌های ایران به استاندارد‌های منطقه‌ای و اصلاح شاخص برخورداری از تخت بیمارستانی، سال گذشته علاوه بر طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، ۳۱ بیمارستان تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.
 
علیزاده افزود: امسال در برنامه‌ها و اعتبارات خود هدف گذاری اتمام ۳۰ بیمارستان با بیش از ۵ هزار تخت را در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال مالی ۹۶ این پروژه‌ها به بهر برداری می‌رسد.
 
معاون وزیر راه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چه میزان از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای احداث پروژه‌ها استفاده می‌شود، گفت: مبنای وزارت راه و شهرسازی در احداث پروژه‌ها بر این است تا به جز موارد خاص برای ساخت، از ظرفیت ها، اندیشه ها، متخصصان و مصالح منطقه‌ای استفاده شود، اما در برخی موارد، منطقه چنین ظرفیتی ندارد و به ناچار ازمصالح و ابزارات سایر مناطق کشور استفاده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار