خبرهای داغ:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خبر داد

انهدام 54 باند و یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 54 باند و یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در این استان منهدم شده که در این ارتباط شاهد افزایش چهاردرصدی هستیم.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۹۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

انهدام 54 باند و یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی قزوینه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: مسیر ورود مواد روانگردان شیشه به همدان در سال های اخیر از غرب و شمال غرب به شرق و جنوب کشور تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ورود بذر «گل»و مواد روانگردان از خارج از کشور نشان می دهد که ورود روانگردان ها به کشور هدایت شده و برنامه ریزی شده برای آلوده کردن قشر جوان و نوجوان است.

وی افزود: 4 تن و 553 کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان کشف شده که 2 تن و 625 کیلوگرم از این مقدار در عملیات های فرا استانی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری 53 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قزوینه ادامه داد: افزایش کشفیات مواد مخدر نوید دهنده تلاش موفق و هدفدار پلیس در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: ماحصل تلاش پلیس موجب شده که در گام نخست همدان به حیاط خلوت باندها و شبکه های مواد مخدر تبدیل نشود و این استان دیگر بارانداز مواد مخدر نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: این نیرو با تلاش های اطلاعاتی باندهای مواد مخدر را نه تنها در درون استان بلکه در خارج از جغرافیای سرزمینی همدان شناسایی و تحت تعقیب قرار می دهد.

سرهنگ قزوینه تاکید کرد: چنانچه فعالیت هر باند و شبکه مواد مخدر در نقاط مختلف کشور بر امنیت این استان تاثیر بگذارد پلیس مواد مخدر استان در رویکردی پیش‌دستانه اقدام به مقابله با آنها می کند.

وی افزود: 30 عملیات فرا استانی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سال جاری انجام شده که منجر به کشف بیش از 2 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر شده است.

وی ادامه داد: برخورد با خرده فروشان مواد مخدر یکی دیگر از مهمترین رویکردهای پلیس است که در این راستا 2 هزار و 995 خرده فروش و تهیه و توزیع کننده مواد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: تلاش این مجموعه و همکاری دیگر نهادها موجب شده که از فعالیت سوء و آزادانه خرده فروشان در محله ها و اماکن عمومی جلوگیری شود.

سرهنگ قزوینه با بیان اینکه خرده فروشان پیاده نظام قاچاقچیان هستند، بیان کرد: بانک اطلاعاتی دقیقی از شمار خرده فروشان به تفکیک حوزه فعالیتی کلانتری ها تشکیل شده که این آمار پیوسته به روز رسانی می شود.

وی افزود: برخورد جدی پلیس با خرده فروشان مواد مخدر موجب تغییر شگرد آنها شده به گونه ای که به جای قرار گرفتن در جای ثابت با استفاده از موتورسیکلت و به شکل سیار اقدام به فروش مواد افیونی می کنند.

وی اظهار کرد: 54 باند و یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در این استان منهدم شده که در این ارتباط شاهد افزایش چهاردرصدی هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان افزود: 20 میلیون و 375 هزار قرص ترامادول و آرام بخش غیرمجاز در همدان کشف شده که هدف قاچاقچیان انتقال آن از استانهای غربی به سمت تهران بود.

سرهنگ قزوینه اضافه کرد: در راستای جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر 305 طرح پاکسازی مناطق آلوده و 249 طرح کنترل محورهای ارتباطی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه پیشگیری برای کاهش تقاضا و بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه آثار و تبعات مصرف مواد مخدر برنامه های آموزشی در دستور کار است.

این مقام انتظامی افزود: به منظور جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی یک اداره در مرکز کشور و دفاتری در پلیس مبارزه با مواد مخدر استانها تشکیل شده که علاوه بر آن پلیس فتا فضای مجازی را به طور دقیق رصد می کند.

سرهنگ قزوینه افزود: بیشترین میزان فعالیت در فضای مجازی مربوط به موادمخدر گل و شاهدانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات