مسئول بسیج حقوقدانان چهار محال و بختیاری:

تعیین سن ازدواج باید بر اساس شرع مقدس و فرهنگ ایران باشد

محسن عبدی پور، ملاک تعیین سن ازدواج را اساس شرع مقدس و فرهنگ ایرانی دانست و گفت: نمی شود بر اساس الگوهای غربی در این رابطه تصمیم گیری کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۵۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن عبدی پور، مسئول بسیج حقوقدانان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: تعیین کردن سن قانونی 18 سال برای ازدواج دختران اصلا مناسب فرهنگ ما نیست.

وی، افزود: ما باید به جای مراجعه به قوانین کشورهای دیگر به فرهنگ و شرع خودمان در این رابطه رجوع کنیم. نمی شود بر اساس الگوهای غربی در این رابطه تصمیم گیری کرد.

این کارشناس مسایل حقوقی تصریح کرد: حوزه های علمیه و علما باید وارد بحث شوند. بحث چالشی است. باید قرآن را مد نظر قرار داد نه نظر غربگرایان را .

عبدی پور، افزود: کشورهای غربی، فرهنگ و شرایط خاص خود را دارند، که مطابق با نیاز آنهاست. و ما در کشور مسلمان زندگی می کنیم که بر اساس فطرت انسانی و الهی و آموزه های دینی خودمان عمل می کنیم و این همواره مورد توجه مردم بوده است.

وی گفت: مسئولان باید بیشتر به این مورد توجه داشته باشند و بدانند که تصمیم اشتباه در این مورد خسارت های جبران نا پذیری را به همراه خواهد داشت و بنیان خانواده را به زیر سوال می برد.

ارسال نظرات