خبرهای داغ:
امام جمعه هریس:

اربعین نمایش مقاومت در برابر ظلم است

امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان به دستاوردهای عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین تصویری از قیام خونین سید الشهدا(ع) و نمایش مقاومت در برابر ظلم و ستم است.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۹۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی با اشاره به اینکه پیاده روی مراسم‌اربعین حسینی که در فرهنگ مردم عراق سابقه چندین ساله دارد و در سال های گذشته در برخی از کشورهای اسلامی از جمله ایران اسلامی نیز انجام شده است، گفت: در کنار هم قرار گرفتن میلیون ها انسان با هدفی مشترک موجب ترس دشمن می شود.
وی با اشاره به اینکه با فرار رسیدن اربعین حسینی شور غیرقابل وصفی مسلمانان به خصوص شیعیان و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع ) را فرامی گیرد، خاطرنشان کرد: به باور بسیاری از بزرگان دین اهمیت زیارت کربلا بیشتر از حضور در مناسک حج است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به فرارسیدن هشتم آبان روز بسیج دانش آموزی و شهادت محمد حسین فهمیده، خاطرنشان کرد: این دانش آموز بسیجی با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به ما آموخت.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) از این نوجوان سیزده ساله به عنوان رهبر یاد فرمودند، گفت: حماسه وی منشا حماسه های بزرگی شده و تحول عظیمی در شیوه های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد کرد و راه پیروزی و سرفرازی را یکی پس از دیگری هموار کرد.
امام جمعه هریس با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج سید مصطفی خمینی (ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) از نخستین پدران شهید انقلاب بودند و فرزندی که ایشان در راه انقلاب به پیشگاه خدای متعال تقدیم نمودند ،فقیهی برجسته و عالمی بزرگ و یک انقلابی تمام اعیار بود.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه حاج سید مصطفی خمینی(ره) فرزند بزرگ حضرت امام (ره) و کسی بود که امام او را امید آینده اسلام می دانستند، خاطرنشان کرد: در آبان ماه 1356 شهادت این مرد بزرگ روحی دوباره به انقلاب اسلامی داد و حرکتی را باعث شد که در نهایت با تحولات بعدی به انقلاب اسلامی ایران منجر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار