خبرهای داغ:
مسئول ستاد اربعین استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها گفت: تاکنون روزانه ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده که در رفت و برگشت در خدمت زائرین خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۱۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

پیش‌بینی پذیرایی روزانه از ۲۰ هزار زائر در همدان/عبور زائرین اربعین حسینی همدان از مرز مهرانبه گزارش خبرگزاری بسیج در همدان، محمدعلی بادامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولیعصر اظهار داشت: حرکت زائرین از سراسر کشور به سمت مرزهای مشترک آغاز شده است.

وی گفت: عبور زائرین استان همدان و استان‌های همجوار از طریق مرز مهران صورت می‌گیرد و احتمال می رود با این روندی که وجود دارد به سمت مرزهای چزابه و شلمچه نیز کشیده شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان در خصوص ماموریت‌های اصلی ستاد بیان کرد: در این راستا ستاد بازسازی عتبات دو ماموریت اصلی را در طی سال انجام می دهد یکی از این ماموریت ها برنامه همایش پیاده روی اربعین است.

وی ابراز داشت: مأموریت دیگر نیز جمع آوری نذورات مردمی و هدایت آن به سمت حرم‌های مطهر در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا است.

بادامی تصریح کرد: ستاد عتبات یک سازمان مردم نهاد است که قریب ۱۰ سال در استان همدان و ستاد مرکزی کشور قریب ۱۴ سال عمر خود را سپری کرده است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در طول این مدت توانسته منشأ خدمات خیرین در کشور عراق برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر باشیم.

وی در مورد عملکرد کمیته‌های ۱۱ گانه گفت: از بین کمیته های ۱۱گانه، کمیته مردمی و کمیته جذب مشارکت‌های مردمی در خصوص تغذیه و اسکان در استان فعال شده است.

مسئول ستاد اربعین استان همدان با اشاره به دیگر ماموریت‌های این کمیته ابراز داشت: تعدادی از موکب‌ها در داخل استان از طریق ستاد مردمی اربعین در حال هدایت و حمایت است و خود ستاد بازسازی نیز پذیرش ۲۰ هزار نفر را تقبل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اسکان و تغذیه و مبادی عبور از سمت ملایر، رزن، فامنین، کبودراهنگ است که در نهایت اسکان و پذیرش و برنامه های فرهنگی نیز انجام می شود و خروجی نیز از سمت میدان کربلا به سمت بهار، اسدآباد و جنت آباد و به سمت کرمانشاه است.

بادامی گفت: در مسیر حرکت زائرین بیش از ۱۱ موکب(ایستگاه صلواتی) توسط این ستاد پیش بینی شده که ۵ موکب در همدان و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر این ۵ موکب حدود ۲۴ موکب نیز از طریق ستاد مردمی برگزار شده که در پارک الغدیر روبروی جورقان بلوار شهید مدنی جنب تالار مجلل، شهر مریانج میدان شهید بهشتی، کیلومتر ۵ جاده کرمانشاه روبروی پادگان قهرمان و جنب دانشگاه پیام نور فرهنگسرای راه کربلا فعال هستند.

وی در ادامه افزود: تمامی کمک ها به صورت مردمی است و زیرساخت ها از طریق این ستاد برنامه ریزی شده است و این ۵ مرکز زیر نظر ستاد استان فعالیت می کنند و تاکنون روزانه ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده که در رفت و برگشت در خدمت زائرین خواهیم بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان به ارائه آمار خدمات طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ موکب فعال داشتیم و تعداد ۳۸۰ نفر اسکان داشتیم و تا ۲۳ گاه صفر این خدمات ادامه دارد و تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ پرس صبحانه،  ۴ هزار و ۵۰۰ پرس ناهار، چهار هزار و  ۵۰۰ پرس شام، ۵۵۰ میان وعده، حمام و سرویس ها فعال هستند و بیش از یک هزار و ۶۰۰ قرص نان توسط خیرین توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات