خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه:

دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مراغه برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی مراغه همزمان با کنگره سراسری بزرگداشت استاد باریشماز در آذرماه سالجاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۳۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

احمد دادرس فیاض در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این جشنواره در رشته های مختلف هنرهای تجسمی با شعار' مراغه مهد فرهنگ، ادب و هنر' 13 تا 25 آذر ماه در محل مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره با هدف تبیین و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی، معرفی آثار برتر هنرمندان و در راستای توجه به ریشه‌ ها و پیشنیه فرهنگی و تاریخ بومی و منطقه‌ ای آذربایجان با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.
دادرس اضافه کرد: دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه همزمان با کنگره سراسری استاد حیدر عباسی «باریشماز» و با نگاه ویژه به زندگی و آثار این استاد عرصه شعر و ادب و به صورت نمایش آثار برگزیده و رقابتی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود.
وی گفت: موضوعاتی از قبیل حضرت محمد(ص) پیام آور مهر، صور خیال در آثار استاد باریشماز، هنر مردمی، اقتصاد مقاومتی و چالش‌ های عصر حاضر از منظر هنر بخش مختلف این جشنواره است.
دادرس افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری آثار منتخب هنرمندان تجسمی این شهرستان و منطقه در رشته‌ های طراحی و نقاشی، حجم و نقش برجسته، نگارگری و تذهیب، گرافیک، کاریکاتور، تصویرسازی و عکاسی به نمایش گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: شرکت در این جشنواره برای تمام هنرمندان تجسمی و عکاس مراغه آزاد بوده و هنرمندان می توانند آثار خود را تا ششم آذرماه به دبیرخانه این جشنواره ارائه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها