رئیس پلیس فتا شهرستان رشتخوار گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون با راه اندازی مجموعه پلیس فتا در شهرستان رشتخوار تاکنون بیش از ۴۰ پرونده با موضوعات جرایم سایبری مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محسن حسینعلی زاده صبح امروز در جلسه رزمایش دانش آموزی آسیب‌های سایبری که به مناسب هفته پدافند غیر عامل و بسیج دانش آموزی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس فتا تشخیص وپیشگیری از وقوع جرایم سایبری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی وحضور در مدارس جهت آموزش دانش‌اموزان است، گفت: در بحث پدافند غیر عامل ما باید در تمام ابعاد زندگی پدافند غیر عامل را رعایت کنیم، که یکی از این ابعاد فضای سایبر است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما از ابعاد مثبت و خوب فضای مجازی استفاده نمی‎‌کنیم، اینترنت در کشور ما در دهه ۷۰ وارد و امروزه ما در دورترین نقاط کشور حتی در نقطه صفر مرزی از نعمت اینترنت بهره‌مند هستیم.

حسینعلی زاده در ادامه با اشاره به پیگیری‌های فرماندهی انتظامی شهرستان رشتخوار در رابطه با آغاز به کار فعالیت پلیس فتا در سال گذشته گفت: از بهمن ماه سال ۹۵ با راه اندازی مجموعه پلیس فتا در شهرستان رشتخوار تاکنون بیش از ۴۰ پرونده با موضوعات جرایم سایبری، در این شهرستان بررسی و تمامی پرونده‌ها با شیوه‌ها و شگرد‌های نوین پلیسی و با استفاده از تجهیزات هوشمند پلیس فتا کشف گردیده و متهمین جهت اعمال قانون به مجموعه دادسرای شهرستان معرفی شده اند.

رئیس پلیس فتای شهرستان رشتخوار با تاکید بر اهمیت فضای سایبر و رصد کامل این فضا در شهرستان رشتخوار گفت: اهمیت فضای مجازی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، لذا کاربران شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش باید مراقب فعالیت و رفتار خود در این فضا باشند.
ارسال نظرات