خبرهای داغ:
حجت الاسلام مهدیه

شهید حججی در دانشگاه مبارزه با نفس نمونه است

مدیر حوزه علمیه بروجن گفت : کربلا عرصه عرصه انتخاب است و با انتخاب است که حسینی ها ، حسینی می شوند و یزیدی ها ،یزیدی شدند.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۶۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری ؛ مدیر حوزه علمیه بروجن گفت : کربلا عرصه عرصه انتخاب است و با انتخاب است که حسینی ها ، حسینی می شوند و یزیدی ها ،یزیدی شدند.

حجت الاسلام احمد رضا مهدیه مدیر حوزه علمیه بروجن در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجن اظهار کرد: در وجود ما دو حق و باطل قرار دارد و وجود همه ما میدان درگیری و جدال است .

وی با اشاره به حدیث امام معصوم (علیه السلام) بیان داشت: در وجود همه انسان ها دو سپاه حق و باطل قرار دارد که همیشه باهم در مجادله هستند.

مهدیه ادامه داد: اگر در دنیای بیرون همیشه دو جبهه روبروی هم قرار دارند این نشاّت گرفته از درون انسان است.

این کارشناس مسائل مذهبی  خاطرنشان کرد: اگر می بینید در کربلا عده ای مقابل امام حسین (علیه السلام) قرار گرفتند به خاطر این است که در جبهه درون نتوانستند به پیروزی برسند.

مدیرحوزه علمیه بروجن اضافه کرد: عقل و اختیار در وجود انسان ها قرار دارد و خداوند به انسان عقل داده تا راه را به اختیار انتخاب کند و پیامبران را برای رهنمایی و انتخاب راه صحیح برای هدایت انسان ها فرستاد.

وی با اشاره به حدیث حضرت علی (علیه السلام) اظهار داشت: انسان مومن نیاز به سه خصلت 1- توفیق الهی 2- موعظه گر درونی و 3- داشتن روحیه انتقاد پذیری دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: شهید محسن حججی در دانشگاه مبارزه با نفس نمونه است و این توفیق یک شبه حاصل نمی شود و محصول سال ها تلاش و مبارزه با نفس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار