فرمانده حوزه یک بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم:

وقتی مبارزه با ظلم یک رکن دینی است دیگر مذاکره با آمریکا معنا ندارد

فرمانده حوزه یک بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم گفت: وقتی مبارزه با ظلم، یک رکن دینی تلقی شد، دیگر مذاکره با آمریکا که در واقع بیعت با آمریکاست که معناپیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۱۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج  از رضوی، سرگرد پاسدار رضا رباط جذی  در دیدار با علما و بزرگان اهل تسنن مشهد اظهار داشت: پیام عاشورا فقط مربوط به شیعیان نیست بلکه مرتبط با همه مسلمانان جهان است، این حرکت و جریان با عظمت پیاده روی اربعین نشانه‌ همان پیام عاشوراست که معنا و مفهوم آن را همه مسلمانان جهان دریافت کرده اند.

وی افزود: امروزه از این جریان حسینی، مردم جهان آموخته اند که مبارزه با ظلم و ظالم و مخالفت با سلطه‌پذیری و ظلم‌ستیزی یک جریان اصلی و مثبت در دینشان است. وقتی مبارزه با ظلم، یک رکن دینی تلقی شد، دیگر مذاکره با آمریکا که در واقع بیعت با آمریکاست، معناپیدا نمی کند، این همان درسی است که از عاشورا می‌گیریم، چون امام حسین علیه‌السلام هم به هیچ عنوان حاضر نشد با یزید بیعت کند. در یک کلمه می‌توانیم پیام اصلی عاشورا را (هیهات من الذله) دانست.

رباط جذی ادامه داد: اصل اساسی و محوری انقلاب اسلامی نیز همین است؛ و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و موفقیت‌های کشورمان رعایت این اصل الهی است.

وی بیان داشت: ماهمه مسلمانیم و همه زیر یک پرچم دین داری و عبادت می‌کنیم، و آن هم پرچم پرافتخار و با عظمت اسلام و ولایت است. پس همه باید در جهت بالا نگه داشتن این پرچم همچون ابالفضل العباس باشیم.

وی ادامه داد: انقلاب ما نتیجه این راه است، نتیجه‌ای که مقدمات سنگینی را پشت سرگذاشت تا به این مرحله رسید، حال ما و شما وظیفه‌ی سنگینی داریم، و آن حفظ این انقلاب است.

سرگرد رباط جذی در ادامه سخنانش از مقام والای شهدای اهل تسنن تجلیل وقدردانی کرد و بیان نمود: عربستان مأموریت دارد تا تحولات عراق را به سمت دو قطبی کردن شیعه و سنی بکشاند این در حالی است که هزاران نفر از مردم اهل سنت از مناطق تحت تصرف داعش گریخته‌اند و از خشونت‌های این گروه به شدت ناراضی هستند. علاوه بر این تاکنون بسیاری از علمای اهل سنت در عراق همگام با مرجعیت شیعه علیه داعش فتوای جهاد داده‌اند.

وی به نقل از فرمایشات امام خامنه‌ای بیان داشت: در قضیه عراق قدرت‌های سلطه‌گر غربی و به طور مشخص (رژیم ایالات متحده آمریکا)، درصدد سوء‌استفاده از جهالت‌ها و تعصب‌های تعدادی عوامل بی‌اختیارتند.  لذاتقاضای هرچه بیشتر تعامل را داریم تا بتوانیم مانند همیشه دشمن ر از خودمان ناامید کنیم.

درپایان دیدارسرگرد رباط جذی از مولوی اهل سنت تقدیر و تشکرکرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار