مراسم گرامی داشت یوم الله 13 ابان با حضور حد اکثری مسئولین، مردم، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در شهرستان اسفراین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۷۸۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  مراسم گرامی داشت یوم الله 13 ابان با حضور حد اکثری مسئولین، مردم، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در شهرستان اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی سخنران ویژه این مراسم گفت : 13 آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است یادآور سه واقعه مهم، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 در تاریخ معاصر ایران است.

وی در ادامه با بیان نشانه های استکبار گفت: از نشانه های مهم استکبار این است که خود برتر بینی دارد و خود را بالاتر از دیگران می داند و چون خودش را جامعه و قدرت  برتر می داند هیچ وقت پای عهد و پیمان خود ثابت قدم نمی ماند و فقط انقلاب اسلامی و تفکر دینی  ما است که با بهره گیری از نهضت امام حسین (ع) پنجه در پنجه استکبار انداخته است.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه افزود: تا دیروز در دنیا دو قطب غرب و شرق وجود داشت که قطب غربی تفکر اصالت دادن به شکم و قطب شرق نیز تفکر انکار خداوند را داشت و این دوقطب عالم را اداره می کردند و به تعبیر شهید مطهری این دو قطب به منزله یک قیچی بودند که هر چه به هم نزدیک تر می شدند توحید و خداپرستی را قیچی می کردندو در امروز دو تفکر در مقابل یکدیگر هستند که یکی تفکر ناب انقلاب اسلامی ایران است و یکی نیز تفکر استکبار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه امروزه هیچ گزینه ای بجز گزینه ی مقاومت در برابر استکبار جواب نمی دهد گفت: انچه که امام حسین (ع) به ما آموخت مقاومت و پایداری در برابر استکبار است که امروزه هم در کشور های عراق، سوریه و بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم .

حجت الاسلام خادمی همچنین در رابطه با بد عهدی آمریکا در برجام گفت: در قصه برجام آمریکا رفوزه شد و پای عهدی که امضا کرد نایستاد و این تجربه خوبی برای کسانی بود که همواره می گفتند اعتماد و مذاکره با آمریکا مشکلات را حل می کند.

ارسال نظرات