همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب «همکلاسی‌های آسمانی» مشتمل بر فرهنگ شهدای دانش‌آموز کاشمر در مدرسه حضرت معصومه (س) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۳۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مراسم که رییس اداره آموزش و پرورش، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی، مسئول بسیج دانش‌آموزی و مسئول بسیج فرهنگیان و جمعی دیگر از مسئولان کاشمر حضور داشتند نویسنده کتاب در مورد این اثر گفت: منطقه ترشیز شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد دارای ۲۰۱ شهید دانش آموز می‌باشد.

مهدی مهدوی ادامه داد: کتاب «همکلاسی‌های آسمانی» ششمین کتاب تألیف شده توسط من و چهارمین کتابی است که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به رشته تحریر درآورده‌ام.

وی افزود: در گذشته تألیفاتی در مورد شهدای دانش‌آموز صورت گرفته بود؛ اما از آنجا که پراکنده بود و بنده نیز با بسیاری از این شهدا، همکلاسی و همدوره‌ای و هم سن و سال بودم احساس مسئولیت کردم که تألیفی در این زمینه انجام بدهم لذا به جمع آوری زندگینامه و اطلاعات مربوط به شهدای دانش‌آموز شامل ۹۵ شهید در کاشمر، ۵۵ شهید در بردسکن و ۵۱ شهید در خلیل‌آباد کردم و نام آن را نیز «همکلاسی‌های آسمانی» گذاشتم.

این معلم و نویسنده کاشمری تأکید کرد: در این کتاب زندگینامه شهدا به ترتیب الفبایی تألیف شده است تا برای پژوهشگران به ویژه در حوزه شهید پژوهی قابل دسترسی بهتر باشد ضمن اینکه علاوه بر زندگینامه هر شهید دانش‌آموز بخش‌هایی از وصیتنامه هر کدام از شهدا متناسب با جامعه فرهنگی و خانواده شهید قید شده است.

مهدوی ادامه داد: اولویت بنده در نگارش این کتاب و توجه به شهدای دانش‌آموز به دلیل سنخیتی است که بین آن شهدا با دانش‌آموزان و فرهنگیان وجود دارد تا به این وسیله با سفارش‌ها، اخلاص‌ها و سیره این شهدا آشنا شده و در زندگی خود پیاده کنیم.

وی گفت: امیدوارم این کتاب که فرهنگنامه شهدای دانش‌آموز منطقه ترشیز است به ویژه در موضوع شهید پژوهی توسط دانش‌آموزان مورد استفاده واقع شود و در گوشه کتابخانه‌ها باقی نماند.

نویسنده کتاب «همکلاسی‌های آسمانی» با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه گفت: لازم است همه به موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم چرا که اگر می‌خواهیم به فرزانگی و سعادت برسیم و تمدن بزرگ خود را احیا کنیم باید به مطالعه و کتابخوانی رو بیاوریم به ویژه آنکه توصیه بزرگان دین ما هم توجه به کتاب و مطالعه است.

مهدوی تصریح کرد: هم فرهنگ ملی و هم فرهنگی دینی ما توأمان به مطالعه توصیه کرده است لذا جامعه ما باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای بدهد.

شایان ذکر است؛ تعدادی از کتاب‌های «همکلاسی‌های آسمانی» توسط بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان کاشمر جهت اهدا به کتابخانه‌های مدارس و معلمان خریداری شد.
ارسال نظرات