خبرهای داغ:
استاد حکمت و تفسیر حوزه علمیه گفت: راز ناب بودن تفسیر علامه طباطبایی قرآنی بودن تمام وجوه زندگی آن علامه بزرگ است که از آلودگی‌ها و پستی و پلیدی‌های دنیا به‌دور بود.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۰۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

قرآنی بودن تمام وجوه زندگی علامه طباطبایی راز ناب بودن تفسیر المیزانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی امروز در همایش علمی مرزبان وحی و خرد با موضوع گرامیداشت مقام علمی علامه «سید محمد حسین طباطبائی» اظهار داشت: می‎ بزرگانی که مراتب عالی را طی کردند در آن اوج بلوغ قرآنی بودند و ثمرات قرآنی علامه طباطبائی تمام و کمال است که چنین نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه شاگردان مرحوم علامه شاگردانی مانند شهید مطهری و انصاری هستند، گفت: شهید مطهری به عنوان بهترین مفسر است.

وی گفت: راز ناب بودن تفسیر علامه طباطبایی قرآنی بودن تمام وجوه زندگی آن علامه بزرگ است که از آلودگی‌ها و پستی و پلیدی‌های دنیا به‌دور بود.

این استاد حکمت و تفسیر حوزه علمیه با اشاره به سطوح مختلف فهم قرآن کریم برای افراد مختلف گفت: کسی که قائم به علم و قائم به قسط است می‌تواند معنای واقعی قرآن کریم را درک کند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآن کریم تکاثر مورد پذیرش نیست، افزود: اهل دنیا با امور اعتباری سر و کار دارند و چنین افرادی نمی‌توانند به حقیقت قرآن و علم دست یابند و به مطالب عالی الهی برسند.

عابدینی با بیان اینکه این عالم با تضرع بود، ابراز داشت: جریان المیزان یک کتاب مصداقی و حرکت دهنده است.

وی گفت: انسان وقتی سر سفره المیزان می نشیند برایش بلند شدن سخت است، بنده سالیانی است تدریس دارم و اولین جایی که مراجعه می کنم المیزان است.

این استاد حکمت و تفسیر حوزه علمیه افزود: المیزان سرتاسر توحید است ما کم داریم کسی در تاریخ که فکر منظومی داشته باشد شاخه شاخه‌ها معلوم باشد که چه مرتبط است و مرحوم علامه از معدود کسانی است که فکر شاخه ای دارد.

وی با بیان اینکه علامه طباطبائی تفکر شاخه ای داشت، گفت: این روش تفکر را در انسان ایجاد می‌کند، روش ترکیب و تحلیل از سخت‌ترین مقدمات است این روش انحصاراً در همه مسائل منحصر به علامه است.

عابدینی افزود: رسیدن به اوج بسیط بسیار سخت است که چطور به اینجا می‌رسد و برای اینکه به اینجا برسد ایشان جریان کودک را شروع می کند و همچنین فطری کردن معارف سخت است ببینید در اسما و حسنی الهی چگونه ایشان ورود می شود.

وی یادآور شد: کلمه طیب کارش عمل صالح است و تمام اعمال صالح را هدف‌گذاری کرده، اگر اعتقاد صحیح باشد و عمل صالح نباشد اینجا حرکتی صورت نمی‌گیرد.

این استاد حکمت و تفسیر حوزه علمیه ادامه داد: در قیامت توحید بروز خواهد کرد و در رجعت مرتبه ای از آن ظهور پیدا خواهد کرد حرکت معاد حرکت زمینه سازی دنیایی دیگر است.

وی در پایان سخنانش گفت: مطمئن باشید که دین ما دینی است که پاسخگویی تمام بشریت است، توفیق بدهد که نظام فرهنگی اسلام را قدم به قدم جلو ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات