امام‌جمعه تربت‌جام با تبریک هفته بسیج گفت: با تأسی از فرهنگ بسیجی نه اهل ظالمیم و نه زیر بار ظلم طاغوتیان زمان می‌رویم، چرا که روحیه جهادی و فرهنگِ شهادت در قاموس بسیج عجین و درآمیخته است.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۲۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
حجت‌الاسلام طاهری در حاشیه دیدار با بسیجیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به آیه ۱۱/رعد قرآن کریم (اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم) مبنی بر این‌که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر خود آن قوم افزود: تغییرعمومی توسط خود مردم به سمت قله‌هایی که قرار است خود وارد این میدان شده، عدالت را فریاد بزنند و حکومت تشکیل دهند.

*بسیج یک فرهنگ و مطالبه مهم قرآنی است

وی از بسیج به‌عنوان یک فرهنگ و مطالبه مهم قرآنی نام برد و بیان داشت: زندگی اجتماعی مردم تزاحم خواسته‌هاست، در این تزاحم خواسته‌ها منافع مشترک وعمومی به هم گره‌خورده که هدف فرهنگ و تفکر بسیج؛ جریان دادن به خواسته‌های عمومی مردم به سمت قله‌های نور و تعالی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل تصریح کرد: بسیج مردمی یک مجموعه نیست، بلکه به فرمود: ه خالق آن‌یک لشکر مُخلص، یک اجتماع سازمان‌دهی شده و متحد که برای اهداف مشخص و والا تلاش و مجاهدت می‌کند.

امام‌جمعه تربت‌جام خاطرنشان کرد: یکی از دلایل معرفی مرتب این فرهنگ ترسیم‌شده در قرآن کریم این هست که هرکجا استکبار باشد بسیج مردمی برای مبارزه آنجا حضوری پررنگ‌تر و آماده‌تری دارد.

طاهری ادامه داد: با این فرهنگ و روحیه جهادی انسان از مرگ نمی‌هراسد، هرلحظه آماده‌ی معامله باخدا است و وقتی فرهنگِ شهادت آرزو اوست اگر کشته شود خوشحال هم می‌شود، بنابراین فرهنگِ شهادت در قاموس بسیج عجین و آمیخته است.

*بسیج مثل یک شمع می‌سوزد و بصیرت و روشنگری می‌دهد

وی بابیان این مطلب که یکی از تأکید‌های مقام معظم رهبری در اهمیت و ویژگی بسیج این‌که بسیجی بصیر و روشنگر است ابراز داشت: بسیج مثل یک شمع می‌سوزد و به دیگران بصیرت و روشنگری می‌دهد.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید محسن حججی یادآور شد: در فرهنگ شهادت و بسیجی مادیات رنگ و بویی ندارد، کسی می‌تواند بصیرت و آگاهی دهد که ترک دنیا کند و کسی که ترک دنیا نماید به همه عشق، محبت و دوستی می‌وزد، بنابراین وقتی مادیات دنیوی را می‌خواهیم تزاحم به وجود می‌آید.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به این‌که برخی‌ها ولایت‌فقیه را برای داشتن امنیت، عزت و کرامت و رسیدن به پست و مقام می‌خواهند، گفت: بسیج کاملاً برعکس این تفکر و نوع خواستن‌ها است، بسیج مردمی سپر بلای ولایت‌فقیه به‌عنوان پرچم‌دار این نظام مقدس است.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: ولایتمداری بسیج فراتر از این‌هاست، بسیج؛ بدون اذن و خواسته رهبر و، ولی خود قدم برنمی‌دارد و تفاوت فرهنگ و آتش به اختیاری ما نسبت به داعشی‌ها که می‌کشند و به غارت می‌برند در این است که بسیج؛ به اذن یک مجتهد بصیر، اسلام‌شناس، دشمن‌شناس، زمان‌شناس که قبل از آن در انتخابش توسط خبرگان رهبری دقت کرده عمل و تبعیت می‌کند.

*با پشتوانه بسیج مردمی فریاد‌ها رساتر، اثرگذارتر و جهادی‌تر می‌شود

وی با اشاره به فرق جنگ ما با داعش و گروه‌های تروریستی گفت: با تأسی فرهنگ بسیجی و جنگ تحمیلی نه اهل ظلمی‌ایم نه زیر بار ظلم طاغوتیان می‌رویم همان‌طور که با کمک ما مردم مسلمان عراق و سوریه از زیر ظلم و ستم درآمدند و این مهم‌ترین هدف فرهنگ و تفکر بسیجی در اطاعت از ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره کمک‌رسانی بسیج به زلزله‌زدگان غرب کشور ابراز داشت: بسیج در این زلزله معطل امکانات نماند درهمان ساعات اولیه به نجات مصدومین، سپس درمان و اسکان پرداخت و با قراردادی که بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و بنیاد مسکن منعقد شد کار بازسازی هم به‌زودی شروع می‌شود این روحیه جهادی نشأت‌گرفته از همان فرهنگ ناب امام راحل که در ۵ آذر ۵۸ بنانهاده شده است.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به قابلیت‌های بسیج تأکید کرد: ولایت به تشکل بسیج تکیه دارد و ولایت هم به قابلیت روزافزون بسیج تکیه دارد، بنابراین با پشتوانه بسیج مردمی فریاد‌ها رساتر، اثرگذارتر و جهادی‌تر می‌شود.
ارسال نظرات