خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر با بیان اینکه مقام شهدا بسیار بالا است، گفت: اعتقاده بنده این است که شهادت شهید رونمایی از فضیلت شهید است.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۶۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

شهادت رونمایی از فضیلت شهید است/ امروز کرمانشاه نماد وحدت در ایران اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در یادواره 19 شهید روستا جوزان که به همت پایگاه مقاومت بسیج جوزان و حوزه مقاومت امام حسین(ع) برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: باید هم‌رنگ و هم‌فکر شهدا باشیم و باید افکار و اعمال خود را بر اساس شهدا که میزان العمل هستند، تنظیم کنیم .

وی با اشاره به اینکه انسان نیاز دارد اعمال و افکارش را تنظیم کند، گفت: ممکن است با گذشت زمان با این فراز و نشیب‌های که در نظام اسلامی هست فکر و اعمال و رفتار ما با اعمال و رفتار شهدا تفاوت کند.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: شهدا امامزادگان عشق هستند که جا پای ائمه(ع) گذاشته‌اند و ذکرشان حضرات معصومین(ع) و خلوتگاه آنها توسل به خدا بوده است، حال و هوای خوش آنها اشک در رثای اباعبدالله الحسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه شهدا شخصیت‌هایی هستند که رفتار و اعمال آنها یک دایره المعارف است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با عشق و علاقه وافر زندگینامه شهدا را مطالعه می‌کنند و شخصیت‌هایی هستند که دل ولایت را نیز برده‌اند.

برقراری افزود: شهدا دارای فکر بلند دینی بودند تفکرات آنها برگرفته از قرآن، نهج البلاغه و ادعیه زاکیه ذوات مقدسه بود و چون فکر بلند داشتند از فهم بالایی برخوردار بودند و دوستان و دشمنان انقلاب را خوب می شناختند.

وی با بیان اینکه شهدا در دفاع مقدس فریب نخوردند و کسی نتوانست آنها را دور بزند، گفت: کسانی که دارای فکر و فهم بلند دینی هستند داری ویژگی‌های هستند اول اینکه مومن به غیب هستند ایمان به غیب یعنی ایمان به قدرت الهی داشتند بنابراین می دانستند خدا کار آنها را مدیریت و قوه و بنیه می دهد و این ایمان برآمده از باور بود.

امام جمعه ملایر با اشاره به ویژگی دیگر شهدا گفت: شهدا می دانستند عاقبت بخیری در گرو این مکتب است و از پیروزی ظاهری و یا پیروزی باطنی شهادت در راه خدا، هر کدام نصیب آنها شود زیبا است و این نیز برآمده از آن فکر بلند و فهم بالای دینی آنها است.

* اطاعت محض و ولایت‌مداری از ویژگی‌های شهدا بود

وی با بیان اینکه نشانه دیگر شهدا عمل به دستور ولی فقیه است، بیان داشت: شهدا دستور ولی فقیه را دستور خدا می دانستند و کسی که در رأس حکومت اسلامی است منصوب از طرف خداست و اطاعت محض می کردند و ولایت مدار بودند؛ ما اگر می گوییم شهدا از فکر و فهم بالا برخوردار بودند با توجه به این رفتار و گفتار و با تفکرات نورانی که داشتند، می‌گوییم .

برقراری با اشاره به ایستادگی در مقابل دشمنان گفت: ما در دفاع مقدس یارای مقابله با دشمن را نداشتیم نه از نظر عده و نه عده، اما چون شهدا داری فکر و فهم بالای بودند، خوانده بودند که در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) خدا نخواسته است کفار بر مومنین مسلط شوند بنابراین وقتی خدا نخواهد و ما هم نخواهیم خواسته خدا غلبه خواهد کرد و محقق خواهد شد، خدا وقتی ببیند جامعه اسلامی هم نمی خواهد کفار برآنان مسلط شوند خدا کمک می کند .

وی با بیان اینکه شهدای ما با تمام انرژی و انگیزه در مقابل دشمن می جنگیدند، افزود: نه از آنها فیلم می گرفتند و نه در فضای مجازی و نه قول و قراری به آنها داده شده بود اما در این راه سر از پا نمی شناختند و کم نبودند مدافعین انقلاب و بسیجیان امام(ره) که مجروح می شدند و هنوز خوب نشده به جبهه‌ها برمی‌گشتند چراکه از فکر و فهم بالایی برخوردار بودند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهدا می‌دانستند خدا عمل آنها را می‌بیند و به زودی به عالم غیب و شهادت وارد می شوند، گفت: شهدا می دانستند که خداوند متعال جبران می کند، این امر فهم و درک دینی می خواهد و همین می شود که از دیگران ممتاز می‌شوند.

وی با بیان اینکه مقام شهدا بسیار بالا است، عنوان کرد: اعتقاده بنده این است که شهادت شهید رونمایی از فضیلت شهید است.

برقراری با اشاره به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید قبل از شهادت شهید بوده است کسی که شهید نباشد شهید نمی شود و شهادت رونمایی خداست، رونمایی می کند که من و شما متوجه فضیلت های خدا شویم و گرنه او که یک عمر شهید بود است و بر اساس دستورات خداوند زندگی می کرده است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ویژگی دیگر این است که وقتی فکر فهم دین بودند فکر عمل به دین هم بودند، اظهار داشت: اگر شهید این را رعایت نکند که به ملکوت پرواز نمی‌کند و سند این گفتار شهدای شما هستند.

* امروز همدلی و نوع دوستی در کشور موج می‌زند

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خدا مشتری جان و مال مومنین است، خداوند وعده خرید جان و مال مومنین را هم در تورات، هم در انجیل و هم در قرآن بیان کرده است و چه کسی بهتر و وفادارتر از خداوند است .

برقراری با اشاره به زلزله استان کرمانشاه بیان کرد: مردم، دولت و مسئولین کشور همه برای کمک در کرمانشاه حضور دارند و کمک می کنند چراکه می دانند خدا مشتری جان و مال آنها است بنابراین همه پای کار آمده اند و امروز استان کرمانشاه نماد وحدت در ایران اسلامی شده است.

وی یادآور شد: نیروهای مسلح همانند دوران جنگ در کنار هم هستند سپاه، ارتش، هلال احمر، ستاد عتبات عالیات، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه همه پای کار آمده‌اند و افتخار می کنیم ایرانی هستیم.

امام جمعه ملایر بیا بیان اینکه امروز همدلی و نوع دوستی در کشور موج می‌زند، گفت: شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستند و این نقشه دشمنان را نقش بر آب می کند.

وی ویژگی دیگر شهدا را جهاد دانست و گفت: شهدا اهل جهاد بودند و همین ویژگی سبب شهادت آنها شد چون جهاد در راه خدا از خود گذشتگی می خواهد و شهدا این از خودگذشتگی را داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات