امام‌جمعه نیشابور گفت: اگر تفکر بسیجی از محیط اداری کشور فاصله بگیرد، منویات رهبری و نظام زمین خواهد ماند و به همین دلیل باید نفوذ و حضور بسیج را در مدیریت جامعه، ادارات و نهاد‌های جامعه را پررنگ کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۸۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی در دیدار فرماندهان و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیشابور با امام‌جمعه شهر نیشابور به مناسبت هفته بسیج در محل دفتر خود ضمن تبریک این هفته و آغاز ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: امام خمینی (ره) تا زمان امام عصر (عج) بهترین و شیرین‌ترین تعریف از بسیج را که همان شجره طیبه را بیان داشته است.

وی تصریح کرد: بسیج یک فرهنگ استوار است که روزبه‌روز در جامعه و ملت‌ها بیشتر نفوذ می‌کند و شاخه‌های آن هرروز طولانی‌تر می‌شود.

امام‌جمعه نیشابور بیان داشت: امروز تفکر بسیجی علاوه بر ایران در عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین، افغانستان و حتی در پاکستان شاهد شاخه‌های ارزشمند و پر محصول آن هستیم که به معنای حرف امام به‌عنوان شجره طیبه پی می‌بریم که واقعاً به‌مانند میوه به دست همگان می‌رسد.

یعقوبی ادامه داد: بسیج مستضعفین یعنی فراتر از ملیت‌ها، مذاهب و افکار هست، هر جا مستضعفین باشند چه مسلمان باشد چه نباشد، این شجره طیبه باید آنجا ایجاد شود تا بتوانند از ثمرات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: بسیج هم ازنظر طولی و سرزمینی درحال‌توسعه است و هم ازنظر کیفیت کار و دلیل آن این است که بسیج کار خاصی را مدنظر ندارد بلکه همه کار‌ها مانند نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، سازندگی خدماتی و دیگر کار‌ها را انجام می‌دهد.

امام‌جمعه نیشابور تأکید کرد: راه‌پیمایی اربعین و آخر صفر زاییده تفکر بسیجی است، چون یک نمود و نماد تفکر بسیجی است، اقدامی برای عرض ارادت به خاندان ائمه است.

یعقوبی افزود: اگر خداوند توفیق دهد که یک بسیجی باشد کمال افتخار را خواهم داشت.

وی گفت: از همکاری بسیج با همه دستگاه‌های تشکر می‌کنم، چون ما باید همه بخش‌های جامعه مخصوصاً نهاد‌های اداری که امکانات کشور دست آن‌ها است را باید تحت پوشش قرار دهیم.

یعقوبی تصریح کرد: اگر تفکر بسیجی از محیط اداری کشور فاصله بگیرد، منویات رهبری و نظام زمین خواهد ماند و به همین دلیل باید نفوذ و حضور بسیج را در مدیریت جامعه، ادارات و نهاد‌های جامعه را پررنگ کنیم.

امام‌جمعه نیشابور تأکید کرد: باید از همان نیرو‌های اداری بسیجی بسازیم و تفکر بسیجی را گسترش دهیم.

وی بیان داشت: اگر مردم، جامعه و دولت‌مردان از تفکر بسیجی فاصله بگیرند، تفکری جز تفکر بسیج نمی‌تواند مشکلات جامعه را برطرف کند.

در ابتدای این دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیشابور اظهار داشت: حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر بسیجی انتخابات سال جاری به‌صورت مستقیم در بخش امنیت مشارکت داشتند، همچنین در شب‌های قدر بیش از ۷۰۰ مسجد با حداقل ۱۰ نیرو توسط بسیجیان حفاظت و حراست شد.

سیدعلی‌اکبر حسینی خاطرنشان کرد: در ماه محرم و عزاداری‌های دهه آخر صفر نیز بسیج در کنار دیگر نیرو‌های امنیتی وظیفه حفاظت از برنامه‌های و موکب‌های مسیر نیشابور به مشهد را بر عهده داشت و باید معترف بود که حقیقتاً این حجم کار فقط از بسیج برمی‌آید.

حسینی با اشاره به فعالیت چشمگیر بسیج سازندگی در سطح روستا‌ها و تأکید بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: در سال گذشته ۱۸۳ شغل توسط بسیج با ایجادشده است و امسال نیز تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی افزود: ۹۳ جهیزیه طی یک سال گذشته توسط بسیجیان تکمیل و به خانواده‌های آن‌ها ایجادشده است و امیدوارم به‌زودی شاهد این باشیم که در سطح شهرستان شاهد مزدوج نیازمند نباشیم.
ارسال نظرات