خبرهای داغ:
استاندار همدان:

مردم استان همدان در اربعین به شکل شایسته درخشیدند

استاندار همدان گفت: مردم استان همدان در هر شرایطی وابستگی دینی و مذهبی خود را نشان داده و در اربعین به شکل شایسته درخشیدند و برای همه انگیزه ایجاد کردند.
کد خبر: ۸۹۵۷۵۸۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

مردم استان همدان در اربعین به شکل شایسته درخشیدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت در ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه غرض از تشکیل این جلسه، قدردانی و ارج گذاری تلاش و خدمات خادمان اربعین و یادآوری نقش ویژه مردم همدان است، بیان داشت: مردم استان همدان در هر شرایطی وابستگی دینی و مذهبی خود را نشان داده و در اربعین به شکل شایسته درخشیدند و برای همه انگیزه ایجاد کردند.

وی بابیان اینکه باید برنامه ریزی و بررسی شود تا از دست اندرکاران مردمی که البته انتظار قدردانی ندارند، قدردانی شود، گفت: خدمات و هزینه های ایام اربعین مردمی بود و سازمانهایی نیز بر اساس وظایف ذاتی، خوب ورود کردند.

نیکبخت با بیان اینکه در هر کجا که زوار و خدمات بود هلال احمر و نیروی انتظامی نیز خدمات شایسته داشتند و امنیت بالایی برای مسافران و استان تامین شد، گفت: سپاه و بسیج در موکب ها و اسکان بسیار شایسته خدمات دادند و همکاری بسیار شایسته ای داشتند.

وی گفت: تیپ زرهی همدان، بهداشت و درمان و اورژانس، سازمان حمل و نقل و راهداری، حج و زیارت، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، فرمانداران، مدیریت بحران و معاونت عمرانی و همکاران حوزه سیاسی و امنیتی و اجتماعی تلاش زیادی داشتند که از همه قدردانی می کنم.

استاندار همدان تاکید کرد: این مانور بزرگ جهانی و بزرگترین راهپیمایی جهانی بی سابقه است که با کمترین نقص صورت پذیرد و موجب بهت جهانیان و بغض و غرض و حسد دشمنان اسلام شود.

وی با بیان اینکه این سفر بی خطر نبود و کشور مقصد امن نبود اما مردم خطر می کنند و عاشقانه با سر می روند تا به زیارت مشرف شوند، گفت: این حکایت از یک عظمت معنوی دارد که برای ما هنوز مشهود نیست.

نیکبخت بابیان اینکه مردم همیشه از اسلام با اعتقاد دفاع می کنند، گفت: راهپیمایی اربعین با این وسعت در دنیا وجود ندارد.

ویبابیان اینکه دو میلیون نفر به حج می روند اما مشکلات بسیاری آنها را تهدید می کند، گفت: در اربعین ۳ میلیون نفر از ایران به کربلا می روند و بزرگ‌ترین اجتماع بشری با کمترین نقص برگزار می شود و سال به سال هم بهتر می شود و سال آینده با بازگشایی مرز خسروی بهتر هم خواهد شد.

وی گفت: قدردان تلاش و خدمات و اهتمام شما در خدمتگزاری به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم.

امام جمعه همدان نیز با بیان اینکه مانور اربعین ریشه تروریست را خشکاند، گفت: این مانور بزرگ اعتقادی، قدرت شیعیان را نشان می‌دهد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه مردم به درستی هر آنچه داشتند در اختیار زائرین قرار دادند، ابراز امیدواری کرد: هر سال این روحیه ایثارگری و شکوه بیش از گذشته باشد.

وی با اشاره به نگاه خاص مقام معظم رهبری به پیاده‌روی اربعین، گفت: این شوخی نیست که ۲۰ تا ۳۰ میلیون زائر با پای پیاده با صداقت و همدلی، یک مسیر را در پیش بگیرند و باید آن را حفظ کنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات