امام جمعه مرند در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با محکوم کردن اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اقدام اخیر ترامپ را اعلام جنگ با جهان اسلام دانست و گفت: قرن حاضر، قرن نابودی رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۳۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده  با اشاره به اینکه قرآن اجازه ارتباط با استکبار را نمی دهد، اظهار کرد: استکبار به دنبال منافع خود می باشد و ثروت های مادی و معنوی ملت ها را نشانه گرفته است.
وی ادامه داد: رژیم آمریکا فرعون زمان و شیطان بزرگ است، آمریکا به هیچ ملتی و حتی به دولت های حلقه به گوشش هم اهمیتی نمی دهد.
حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: استکبار فرزند شیطان و کار آن ها فساد در زمین بوده و کنار آمدن با آن ها خلاف معارف اسلامی و الهی است.
وی با بیان اینکه عده ای معتقد بودند نمی توان با داعش مقابله کرد، اظهار کرد: حزب الله در 33روز بینی اسراییل را بر زمین مالید و مردم غزه نیز با تمام محدودیت ها و محاصره های دارویی و غذایی در برابر این رژیم غاصب مقاومت کردند.
امام جمعه مرند همچنین با محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ در هفته وحدت اقدام به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کرد.
حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه این قانون 20 سال گذشته در مجلس آمریکا تصویب شده بود، افزود: این قانون در دوره ترامپ اعلام شد اما تمامی کشورها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه ترامپ با این اقدام، با جهان اسلام اعلام جنگ کرد،گفت: آیا کشورهای اسلامی می توانند دیپلمات های آمریکا را از کشور خود اخراج کنند یا در روابط خود با آمریکا تحدید نظر کنند؛ اما ترامپ می دانست که پاسخ این سوال ها منفی است.
امام جمعه مرند تاکید کرد: آمریکا با تضعیف عراق، سوریه و یمن در پی این بود تا میزان مخالفت این کشورها با رژیم صهیونیستی کاهش یابد.
حجت الاسلام نعمت زاده اظهار کرد: قرن حاضر قرن نابودی رژیم صهیونیستی است، مسلمانان باید با عزت ، ایستادگی و مقاومت خود پایداری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت آیت الله دستغیب را گرامی داشت.
امام جمعه مرند همچنین با اشاره به درگذشت حجت الاسلام والمسلمین فیض حسینی، پدر دو شهید و امام جمعه پیشین مرند ابراز کرد: این مرد بیش از 70 سال به مردم و اسلام خدمت کرد، ایشان از سال 40 با نهضت امام خمینی (ره) همراه بود.

ارسال نظرات