شهید "محمد حسین محمد خانی" معروف به عمار حلب متولد 9 تیرماه 1364 بود که 16 آبان 1394 در حلب سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۹۶۳۲۳۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ در سال 1394 قرار شد نیروهای مقاومت در سوریه به سمت جمیمه حرکت کنند. شهید "محمد حسین محمد خانی" معروف به عمار از مریمین نیروهایش را حرکت دهد که جمیمه را فتح کنند. با توجه به اینکه "عمار" همچون حاج احمد متوسلیان در عملیات فتح المبین، اهداف خودش را فتح کرده بود به همین منظور عملیات یگان همجوار را نیز به او دادند.

او جمیمه را هم فتح کرد و این موفقیت دوم تیپ سیدالشهدا(ع) به فرماندهی "عمار" بود.

ماموریت سوم، ماموریت حمله به منطقه الحاضر بود. "عمار" عصر همان روز آماده شد و با سازماندهی مجدد به قلب الحاضر حمله ور شد. با توجه به اینکه در آن منطقه دشمن مقاومت زیادی می کرد او و نیروهایش به منطقه قبلی برگشته و خط را تثبیت کردند.

ماموریت بعدی "عمار" حمله به مکان‌های مشرف بر دشت سابقیه و خلسه سابقیه بود. "عمار" با موفقیت آنجا را هم فتح کرد. دوستان او اصرار کرده بودند منطقه را دور بزنند زیرا دشمن در حال پاتک زدن بود. جاده بین عبطین و سابقیه زیر تیربار 23 است. نیروها محکم ایستادگی کرده بودند و مقاومت می کردند.

نیروهای تثبیتی مربوط به تیپ سیدالشهدا(ع) حضور نداشتند. دشمن هم آماده شده بود که باغ مثلثی را بگیرد. نقشه داشتند سابقیه را دور بزنند و ساقط کنند. قرارگاه والعادیات 1 ماموریت داد به تیپ سیدالشهدا(ع) که از سابقیه عبور کنند و بین سابقیه و خلسه از پشت دشمن را دور زده و مورد حمله قرار دهند و نهایتا باغ مثلثی را فتح کنند و به همین وسیله خطر را از سابقیه و سکنه عبطین دور کنند.

شب به یگان ماموریت داده شد و "عمار" صبح آن روز برای عملیات عزم رفتن کرد لذا یگان ها را وارد خط کرد. آتش مستقیم و سنگین بود. نیروها ترسیده بودند. "عمار" با موتور خود را به نیروها رساند تا آنها را به سمت شمال باغ مثلثی حرکت بدهد و دشمن را دور بزنند. اینجا بود که خودش هدف گلوله دشمن قرار گرفت و نهایتا در 16 آبان در حلب به آرزویش رسید.

ارسال نظرات