مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اردکان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به تأثیرگذاریحوزه ودانشگاه در پیشرفت انقلاب اسلامی گفت:نقش این دو نهاد در اصلاح مشکلات جامعه سرنوشت ساز است.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۹۶
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی قره چاهی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به نقش این دو نهاد در سرنوشت و آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این تأثیر آنقدر مهم است که اگر به آن توجه نشود همه چیز را از دست داده ایم.
وی گفت: حوزه و دانشگاه با هماهنگی و همکارییکدیگر می توانند در اصلاح مشکلات فرهنگی،اقتصادی،سیاسی،اجتماعی وتربیت نیروهای متخصص انقلابی و پرکار، سرنوشت ساز باشند و این دو نهاد تأثیرگذار می توانند با شعار "ما می توانیم" به این مهم برسند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اردکان اظهار داشت: انقلابی بودن وانقلابی ماندن حوزه ودانشگاه،احساس مسئولیت نسبت به این نظام مقدس و استکبارستیزی از جمله مهمترین پایه هایاین دو قطب انقلاب است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند؛ "حوزههاى علميه و علماى دين، نمىتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه مى‏گذرد، بى تفاوت باشند. اگر علما كنار كشيدند، به تدريج جمهورى غيراسلامى خواهد شد".معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نیز می فرمایند؛ "باید قبل از هر چیز دانشگاه اسلامی باشد. برای اینكه كشور هر چه صدمه خورده است، از كسانی بوده كه اسلام را نمیشناختهاند. معنی اسلامیشدن دانشگاه این است كه استقلال پیدا كند و خودش را از غرب جدا كند و خودش را از وابستگی به شرق جدا كند و یك مملكت مستقل، یك دانشگاه مستقل، یك فرهنگ مستقل داشته باشیم.باید دانشگاهها بیدار شوند. باید از همین دبستان تا آن آخر دانشگاه از این افكار غربزده تهی بشوند، وروی پای خودش بایستد".
حجت الاسلام قره چاهی گفت: شهرستان اردکان با وجود سه حوزه علمیه خواهر وبرادر و هفت دانشگاه می تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات این شهرستان و حتی کشور ایفا کندو این مهم در سایه اتحاد،همکاری، همدلی وپرهیز از بازیهای سیاسی محقق می گردد زیرا دشمن قصد دارد با نفوذ و اختلاف،رسالت این دو نهاد انقلابی را به حاشیه ببرد.
وی، با تقدیر از زحمات مسئولینحوزه ودانشگاه ابراز امیدواری کرد که با اتحاد وهمدلی این دو نهاد انقلابی بتوانیم در راه پیشبرد آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی و نا امیدی دشمنان گام برداریم.
ارسال نظرات