دومین دوره مناظرات علمی لیگ صالحین ناحیه سلمان که با حضور ۱۸ تیم و به منظور تقویت بنیه علمی و فکری جوانان و پاسخگویی به تهدیدات نرم فضای مجازی از مهرماه آغاز به کارکرده بود با رقابت میان ۸ تیم برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۱۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ لیگ علمی صالحین که نخستین بار به ابتکار تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت سلمان در سال ۹۵ شروع به کار کرده بود امسال در دومین دور خود با حضور و رقابت میان ۱۸ تیم از پایگاه‌های خواهر ناحیه سلمان مشهد برگزار شد.

این دور از کرسی‌های آزاد اندیشی که مهرماه ۹۶ آغاز شده بود، با رقابت میان تیم‌های پایگاه شهید جنگی و جواد الائمه علیه السلام به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی؛ مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه سلمان مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری لیگ علمی میان بسیجیان را بالابردن اطلاعات و قدرت مناظره و تحلیل نیرو‌های انقلابی و مذهبی و ایجاد همدلی و انسجام میان بسیجیان از طریق همکاری علمی دانست.
 
وی افزود: با برگزاری این لیگ علمی و با انتخاب هدفمند موضوعات ضروری روز توسط تعلیم و تربیت ناحیه و جهت دهی و جمع بندی علمی مناسب از مباحث ارائه شده به شاکله بخشی صحیح اعتقادات و افکار علمی شرکت کنندگان و افزایش عمق بینش و توانمندی بسیجیان کمک می‌نماید.
 
حسینی اظهار داشت: برای این منظور ساز و کار‌های دقیقِ شکلی‌ طراحی شده است که برای جلوگیری از تضییع حقوق دو تیم مناظره کننده طبق قواعد حاکم بر رقابت‌ها هر یک از تیم‌ها و اعضای گروه‌های علمی بر اساس زمانی که با محاسبه‌ی رایانه‌ای در اختیارشان قرار میگیرد؛ به عنوان موافق و مخالف به بحث و مناظره پیرامون هریک از موضوعات می‌پردازند.

وی در پایان موضوعات مورد بحث در این دور از مناظرات را لیبرالیسم (فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی) در جامعه اسلامی آری یا نه؟ ، ولایت فقیه آری یا نه؟ ، حمایت از جبهه مقاومت آری یا نه؟ ، مخالفت با استکبار جهانی آری یا نه؟ ، فضای مجازی با توجه به اثرات منفی یا مثبت آن آری یا نه؟ برشمرد.
ارسال نظرات