مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا مازندران:

فتنه گرها می خواستند ایران به سرنوشت سوریه دچار شود / سکوت و همراهی خواص عامل تشدید فتنه شد

حجه الاسلام والمسلمین غلامی با بیان این مطلب که اگر دشمن جرات حمله به مرز جغرافیایی ایران را ندارد دلیلش شکست خوردن در مرز سیاسی است گفت: مرز سیاسی ما فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ،افغانستان ، غزه و یک زمانی هم بوسنی و هرزگوین بود، با وجود اینکه آمریکایی ها در عراق و افغانستان و دیگر کشورها پایگاه نظامی دارند اما جرات حمله به مرز کشور ما را ندارند.
کد خبر: ۸۹۶۸۷۴۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  سپاه کربلا مازندران در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه که به همت بسیجیان شهرستان نوشهر در کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به ابعاد و اهداف فتنه 88 و چرایی عمیق بودن این واقعه پرداخت.


غلامی با بیان اینکه انقلاب ایران از آغاز تاکنون با فتنه ها، تهدیدها و بحرانهای گوناگون اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، سیاسی و...مواجه بود گفت: فتنه سال 88 از زمان انتخابات شکل نگرفته بود و از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شد، برای همین نمیتوان گفت که یک بداخلاقی انتخاباتی صورت گرفته و قابل گذشت است.‏
 مسئول دفتر نماینده گی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به ویرانی و آوارگی کشور و ملت سوریه به دلیل ایجاد فتنه استکباری گفت: فتنه سال 88  در کشور ما هم که به بهانه انتخابات چهره نشان داد، در واقع اگر با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بصیرت و همراهی ملت مومن و انقلابی  با صحنه آمدن و خلق حماسه 9دی  خنثی نمی شد، قطعا با چنین سرنوشتی همراه می گردید.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب از اول بدو انقلاب و در سال 42 همواره در قیام ها همراه امام راحل بودند و قدم به قدم در دوران سخت انقلاب و جنگ تحمیلی تمام حوادث انقلاب را شاهد بودند، گفت: مقام معظم رهبری از فتنه سال 88 به عنوان یک فتنه عمیق یاد کردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه بیانات و سخنرانی رهبر معظم انقلاب درباره حوادث گوناگون مورد توجه رسانه های غربی است ، به رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و افزود: هر وقت رهبر معظم انقلاب سخنرانی می کنند پوتین دستور میدهد مترجمی بیاید و واژه به واژه و کلمه به کلمه سخنان ایشان را ترجمه کند.


وی در ادامه با انتقاد از بعضی مسئولین و سیاسیونی که مساله فتنه را باور ندارند، اضافه کرد: این فتنه آنقدر عمیق بود که رهبر معظم انقلاب بعد از قریب به 10 سال هنوز در سخنرانی ها خود این مساله را یادآوری می کنند و تا کنون بیش از 700 بار واژه فتنه را بکار بردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با گریز تاریخی به قیام و انقلاب اولیاء خدا گفت: کسانی که در جنگ صفین دچار فتنه و تردید شده بودند وبه حقانیت امام علی(ع) شک کردند، کسی مثل عمار بود که با استناد به حرف پیغمبر (ص) که «علی مع الحق و الحق مع العلی»به تبیین فتنه می پرداخت.

غلامی افزود:فتنه 88 چند مرحله ای بود. از آغاز انتخابات تا 9 دی ، در طی هشت ماه حوادثی اتفاق افتاد که سبب بیدار شدن مردم شد. بخشی از مردم با سخنرانی های رهبر معظم انقلاب و برخی دیگر نیز با شعارهایی که در فتنه داده می شد، متوجه شدند که راه فتنه گران از انقلاب جدا است.

وی لرزش خواص،سکوت و همراهی برخی از آنها در پشت پرده با عوامل ضدانقلاب را عامل تشدید و طولانی شدن فتنه در جامعه دانست و بیان کرد: وقتی در راهپیمایی روز قدس عده ای شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران " سر دادند، و یا در روز 13 آبان به جای شعار "مرگ بر آمریکا" ،شعار مرگ بر اصل نظام سر داده شد؛ آن خواصی که مدعی خط امام بودند باید از این شعارها اعلام برائت می کردند، اما نکردند.

غلامی با اظهار این مطلب که بعد از سی سال از انقلاب چنین شعارهایی در جامعه شنیده نشده بود، عنوان کرد : یکی از خیانت بارترین شعاری که در سال 88 سرداده شد همین شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا لازمه زنده بودن یک ملت را امنیت دانست و ادامه داد: هر ملت وهر امتی برای تحقق امنیت خود دو مرز دارد ، یک مرز جغرافیایی و دیگری مرزسیاسی است، اگر مرز سیاسی هرکشوری نتواند دشمن را مغلوب کند امنیت مرز جغرافیایی آن به خطر میافتد.

وی با تاکید بر اینکه فتنه گرها با این شعار می خواستند مرز سیاسی ایران را ناامن کنند، به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و عنوان کرد : حداقل در مازندران قریب به چهل شهید مدافع حرم  اهل بیت(ع) و مدافع وطن داریم حتی یک نفر از آنهایی که در دوران فتنه شعار جانم فدای ایران سر دادند، جز این شهدا و رزمندگان مدافع  نبودند.

غلامی با بیان این مطلب که اگر دشمن جرات حمله به مرز جغرافیایی ایران را ندارد دلیلش شکست خوردن در مرز سیاسی است گفت: مرز سیاسی ما فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ،افغانستان ، غزه و یک زمانی هم بوسنی و هرزگوین بود، با وجود اینکه آمریکایی ها در عراق و افغانستان و دیگر کشورها پایگاه نظامی دارند اما جرات حمله به مرز کشور ما را ندارند.
 
این مقام مسئول با اشاره به سخنان چند روز اخیر رهبر معظم انقلاب به اینکه در انتخابات سال 88 اجازه ابطال انتخابات را ندادم و در برابر این خواسته غیرقانونی ایستادگی کردم؛ گفت: فتنه گرها درصدد از بین بردن اصل انتخابات بودند که رهبری زیر بار این خواسته نرفت . چرا که اگر این اتفاق می افتاد و انتخابات باطل میشد ایا شاهد برگزاری انتخابات دیگری بودیم و یا اگر انتخابات هم برگزار میشد با هر بهانه ای آن را باطل می کردند.

وی اضافه کرد: فتنه گرهایی که خواستار ابطال انتخابات بودند ناظران بر انتخابات مثل شورای نگهبان را قبول نداشتند . پرسش ما اینجاست چرا وقتی شورای نگهبان را قبول نداشتید وارد انتخابات شدید و این بساط را برای کشور درست کردید.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا اصول و معیار برای سنجش افراد را ولایت مداری برشمرد و تاکید کرد:جامعه ای که دچار فتنه می شود مرز بین دوست و دشمن از بین میرود، و راه خروج از فتنه تبعیت از ولایت است.

غلامی با انتقاد از کسانی که امروز در داخل کشور علیه جمهوری اسلامی حرف میزنند ومتاسفانه با آن پز داده و افتخار هم می کنند، با بیان اینکه به فرمرموده امام ملاک حال فعلی افراد است تاکید کرد: میزان حمایت ما از اشخاص ،ولایت است. هر کسی با ولایت زاویه پیدا کرد ما آن را کنارمی گذاریم و به این عمل هم افتخار می کنیم. تاریخ اسلام نشان داد کسانی که سابقه در خشانی در اسلام داشتند ،عاقبت به خیر نشدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود دشمن شناسی را ضروری دانست و با اشاره به قیام عاشورا و غربت سیدالشهدا(ع)، گفت:اگر در قیام کربلا خواص همراه امام بودند واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد. از همین رو در زیارت عاشورا خواص منحرف و مردود که اسامی آنها بصورت آشکار و پنهان آمده ، مورد لعن قرار گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا درباره مساله حصر خانگی فتنه گران و علت آن یادآور شد: دستور حصر فتنه گر ها در 25 بهمن سال 89 توسط شورای امنیت ملی داده شد. علتش هم آن بود حوادثی که تکفیری ها در سوریه بوجود آوردند ، فتنه گرها می خواستند همین اتفاق برای کشور بیفتد و ایران به سرنوشت سوریه دچار شود.

این مقام مسئول به بیان تفکر داعشی ها که به دنبال احیای دولت جعلی اسلامی عراق و شام که حتی میگفتند قلمرو آن به خراسان هم میرسد ، افزود: داعشی ها در زمان عملیات انتحاری می گفتند هنگام ظهر انتحاری را انجام دهیم که نماز ظهر و عصر را پشت سر پیغمبر بخوانیم.

غلامی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید از فتنه های دیگر غافل باشیم و فتنه هنوز تمام نشده است عنوان کرد: بصیرت مردم و روشنگری باعث شد که در 9 دی آتش فتنه خاموش شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار