معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج در جمع مردم اردکان گفت: در فتنه 88 برخی ها دچار شبهه شدند و شاخص را فراموش کردند اما شجاعت و روشنگری مقام معظم رهبری این فتنه را خنثی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۷۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین جواد محرابی در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9دیدر جمع مردم اردکان با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه السلام) در مورد فتنه گفت: آن حضرت، تبعیت از هواهای نفسانی و بدعت در احکام را سرچشمه شروع فتنه ها می دانند.وقتی فتنه ای برپا می شود عده دیگری از مخالفان دین خدا هم می آیند و این فتنه شعله ورتر می شود.
وی افزود: دو واقعه جنگ صفین و ماجرای کشته شدن خلیفه سوم تا انتهای جنگ جمل را باید دقیق مطالعه کرد زیرا مطابق با دوران انقلاب اسلامی است. در فتنه 88 عدم تبعیت از رهبری اتفاق افتاد و از هواهای نفسانی تبعیت شد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین کشور به نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن فتنه 88 و جلوگیری از بدعت اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی غروب روز برگزاری انتخابات یکی از کاندیداها در کنفرانس خبری اعلام کرد که من با اکثریت آراء رئیس جمهور قانونی هستم همان موقع حضرت آقا پیام فرستادند که شما بر چه اساسی این حرف را می زنید در صورتی که هنوز رأی گیری ادامه دارد. یکی از بازداشت شدگان فتنه 88 گفت که رصد ما نشان می داد که شکست خورده ایم و ما هم این اطلاعات را به آقای موسوی دادیم.
وی گفت: هیلاری کلینتون در کتابش نوشته که چه اتفاقاتی در آن زمان افتاده و آمریکایی ها از چه زمانی به دنبال این مسأله بوده اند. روزنامه آمریکایی هم نوشت که جرج بوش دوم یک سال قبل از فتنه، مبلغ 400 میلیون دلار برای برهم ریختن اوضاع داخلی ایران اختصاص داده بود.
حجت الاسلام محرابی اظهار داشت: اگر در سال 88 مقام معظم رهبری اجازه می دادند که انتخابات باطل شود دیگر هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران پا نمی گرفت. در فتنه 88 برخی ها دچار شبهه شدند و ما شاخص را فراموش کردیم. بسیاری از افراد در این فتنه مردود شدند اما حضرت آقا محکم ایستادند و فضا را شفاف کردند و با روشنگری، بصیرت مردم را بالا بردند به گونه ای که بسیاری از افرادی که اطراف فتنه گران بودند ریزش کردند.
وی افزود: از فتنه 88 و حماسه 9دی یک اتفاق ویژه در جمهوری اسلامی افتاد و آن اتفاق ویژه این بود که مردم، بصیرت به خرج دادند ولی بسیاری از خواص و نخبگان مردود شدند. اگر کسی بخواهد در مقابل امام جامعه بایستد ساقط می شود. معیار و شاخص ما امام جامعه است و مردم فهمیدند که باید از امام مسلمین اطاعت کنند. 9دی انقلاب سوم و سند قدرت، بصیرت و انقلابی گری رهبر و امت بود و ما تا ته خط پشت سر امام و رهبرمان می ایستیم و سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد. بصیرت و شجاعت مقام معظم رهبری این غائله را جمع کرد. این انقلاب ریزش دارد و باید مواظب باشیم که محبت و بغض آدم ها ما را به این طرف و آن طرف نکشاند.
این مقام مسئول با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به بیان نقش رهبر در ایجاد انقلاب و بیداری در کشورهای مختلف پرداخت و گفت: در برخی از این کشورها به دلیل عدم وجود رهبر و علمدار،موفقیت حاصل نشد.
وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران قصد داشتند با ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه بویژه در کشورهای همسایه ایران کار نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکسره کنند اما با ایستادگی و بصیرت مقام معظم رهبری و شجاعت مدافعان حرم و رویش های جدید انقلاب اسلامی ما بر داعش پیروز شدیم. آمریکا می خواست که ایران را در منطقه ذلیل کند اما امروز جمهوری اسلامی ایران در این کشورها عزیز شده است چرا که از بسیج ما برای سازماندهی نیروهای مردمی خود الگوبرداری کردند و موازنه قدرت در منطقه شکسته شد.
حجت الاسلام محرابی به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در بین سایر کشورها اشاره کرد و افزود: امروز در بسیاری از کشورها بر علیه آمریکا و آل سعود حرف زده می شود. آنها ایران را دوست دارند چرا که تنها کشوری که در دنیا مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است جمهوری اسلامی ایران است.
ارسال نظرات