مدیر مسئول خبرگزاری بسیج گفت: سیاستگذاران فضای مجازی عموما تکنوکرات هستند و این در حالی است که تکنوکرات با باورهای ایرانی و اسلامی تناقض دارد.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۱۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

سیاستگذاران فضای مجازی، درک درستی از ذات فضای مجازی و اینترنت ندارندبه گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت  و گو، برنامه "آیینه داران بصیرت" رادیو گفت و گو با موضوع نقش و پویایی بسیج در فضای مجازی  با حضور دکتر سید حسین علوی مدیر مسئول خبرگزاری بسیج به روی آنتن رفت.

سید حسین علوی در آغاز با بیان اینکه اساسا شناختی از آنچه از غرب می آید نداریم، گفت: بسیاری از مشکلاتی که در مواجهه با غرب داشتیم به دلیل عدم شناخت ماهوی و ذاتی با محصولات تمدنی غرب است. انقلاب اسلامی اساسا با ذات تمدن غربی مسئله داشته اما این اختلاف با ذات به این معنی نیست که نتواند از اعراض تمدن غرب استفاده کند اما ماهیت انقلاب با ماهیت تمدن غربی متفاوت و متغایر است؛ اگر به این تفاوت ها توجه نکنیم و ندانیم با چه اسباب و ادواتی مواجه هستیم، دچار مشکل می شویم.

وی افزود: حقیقت آن است که فضای مجازی متعلق به ما است زیرا در غرب همه چیز مجاز است و حقیقت "من" است. چیزی بیرون از من واقعیت ندارد و حتی اگر خدایی پرستیده می شود به واسطه من اندیشنده است که باید پرستیده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مفاهیم از جمله اینترنت و فضای مجازی در تمدن ایرانی نبوده اما حالا می خواهیم همه چیز را به زور وارد کنیم، اظهار داشت: غایت فضای مجازی در مرور زمان خودش را بیشتر نشان می دهد و امروز به جایی رسیده ایم که اصالت فرد به جای جمع خودش را بیشتر نشان می دهد. یک زمانی بود که تولید محتوا توسط نخبگان انجام می شد یعنی یک وب سایتی بود که عده خاصی می توانستند تولید محتوا کنند اما از زمانی که شبکه های اجتماعی آمده اند، حتی یک زن خانه دار که احیانا سواد لازم برای تولید محتوا را هم ندارد، این کار را انجام می دهد درحالیکه تولید محتوا اساسا وظیفه نخبگان است و نه مردم. به مرور زمان و به واسطه فضای مجازی فردگرایی غلبه پیدا کرده درحالیکه در تمدن اسلامی فرد گرایی معنی ندارد.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج تصریح کرد: تمام کسانی که در حوزه فضای مجازی سیاست گذاری و کار اجرا را می کنند، کسانی هستند که آدم فرهنگی نیستند. سیاستگذارها عموما تکنوکرات ها هستند و این در حالی است که تکنوکرات با باورهای ایرانی و اسلامی تناقض دارد. کسانی که در راس فضای مجازی در ایران نشسته اند درک صحیح و درستی از ذات فضای مجازی و اینترنت ندارند.

ارسال نظرات