اعلام فراخوان اولین دوره جشنواره نقد داستان کوتاه سال (حیرت) در کردستان

فراخوان اولین دوره‌ی جشنواره نقد داستان کوتاه سال به همت انجمن داستان حیرت با همکاری نشریه داستان شیراز در بین مراکز و موسسات فرهنگی کردستان اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۳۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شرایط شرکت در این جشنواره که در فراخوان آمده است، شامل مواردی همچون: اولین دوره‌ی جشنواره نقد داستان کوتاه سال (حیرت) ویژه‌ی نقد داستان کوتاه است که باید اثر نویسندگان فارسی زبان باشد.

جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود و شرکت در جشنواره محدودیت سنّی ندارد و نقد داستان‌های منتشر نشده، بلامانع است.

نقد رمان یا مجموعه داستان، پذیرفته نخواهد شد و محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود ندارد و هر منتقد حداکثر با ۲ اثر می‌تواند در جشنواره شرکت کند.

هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی منتقدین خلاق است و در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا، کاملاً مستقل بوده و صرفاً از کمک‌های دلسوزان فرهنگی، نهاد‌های دولتی و غیر دولتی، به عنوان حامیِ مالی استفاده می‌کند.

در بخش ویژه، منتقد باید یکی از داستان‌های برگزیده‌ی سه دوره‌ی قبل «جشنواره داستان کوتاه خلاقانه‌ی سال (حیرت)» را نقد کند. (داستان­‌های برگزیده در مجلات سالانه‌ی رسمی حیرت منتشر شده و لینک دسترسی به آن‌ها در انتهای فراخوان درج شده است.)

اعلام نتایج مرحله‌ی نخست داوری و معرفی آثار راه یافته به مرحله‌ی نیمه نهایی نیمه‌ی دوم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است و اعلام نتایج نهایی و معرفی ۱۰ نقد برتر نیز نیمه‌ی دوم شهریور ماه ۱۳۹۷ در نظر گرفته شده است


مهلت ارسال آثار به این جشنواره از ابتدای آذرماه ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است.

بر اساس فراخوان این جسنواره ۵ نقد برتر در بخش آزاد و ۵ نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

شرکت کنندگان، آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره (heyratfestival@gmail.com) ارسال کنند.

پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۴۸ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تأیدیه‌­ی دریافت اثر ارسال خواهد شد.

ده نقد برتر (در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه‌ی کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه‌ی جشنواره حیرت، منتشر خواهند شد. همچنین، تمامی آثار برگزیده مرحله نیمه نهایی در «مجله سراسری تخصصی داستان شیراز» و در سایت جشنواره منتشر خواهند شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشور به سایت جشنواره www.heyratfestival.ir و یا کانال تلگرام جشنواره: www.t.me/dastankhallagh مراجعه کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات