خبرهای داغ:
مدیرکانون بسیج فرهنگیان جوکار عنوان کرد

بالندگی در شرایط سخت تحریم از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی

مدیرکانون بسیج فرهنگیان جوکار گفت: از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بالندگی در شرایط سخت تحریم است و استقلال اقتصادی با توازن واردات و صادرات میسر است و اقتصاد تولیدی با تکیه بر منابع داخلی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۰۹۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

بالندگی در شرایط سخت تحریم از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مرادی در جلسه آسیب‌های اجتماعی که با همت کانون فرهنگیان جوکار و مدرسه بنت الهدی جوکار برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت‌ها و تنگی معیشت مردم موضوعی نیست که فقط در کشور ما اتفاق افتاده باشد و امروز بخشی از مردم اروپا و آمریکا در حال تظاهرات در خیابان‌ها هستند و شعار مشترک آنها مبارزه علیه فقر وبیکاری و گرانی است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی برتری و ارجحیت دارد بر اقتصاد ریاضتی که اروپائیان و آمریکائی‌ها بیان می‌کنند، چراکه در اقتصاد مقاومتی فشار اقتصادی بر دوش مردم نیست بلکه بر دوش مسئولین کشور است، اما در اقتصاد ریاضتی فشار اقتصادی بر دوش ملت و جامعه است.

مدیرکانون بسیج فرهنگیان جوکار با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در برابر اقتصاد ریاضتی می‌داند، گفت: کسانی که فکر می‌کنند این مشکل فقط در ایران اتفاق افتاده انسان‌های بی اطلاعی هستند که خبر از حقیقت ندارند و ملت ایران چون می‌فهمند که این مشکلات جهانی است و تمام ملت‌ها را درگیر خود کرده واقع بینانه به این معضل نگاه می کنند و صبورانه به فکر چاره اندیشی هستند.

وی افزود: بی‌تردید راه مقابله به گرانی‌های اخیر چه دوست در آن مقصر باشد چه دشمن؛ پرخاشگری و سروصدا و ایجاد التهاب در جامعه و بدبین کردن مردم به نظام اسلامی نیست چراکه دشمن از آب گل آلود ماهی می‌گیرد بنابراین نباید کاری کنیم که شرمنده امام(ره) و شهدا باشیم.

مرادی عنوان کرد: فشار اقتصادی و تنگی معیشت ناشی از تحریم‌های دشمن بوده و این امر مختص ایران نیست بلکه ده‌ها کشور دیگر نیز هستند که حاضر نیستند بله قربان‌گوی آمریکا باشند و با تحریم مواجهه هستند و در دنیا دهها کشور دیگر وجود دارد که بسیاری از آنها مسلمان هم نیستند و به دلیل عدم هم سویی با سیاست‌های استکبار جهانی در جامعه بین المللی با این مشکل مواجهه هستند.

وی یادآور شد: از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بالندگی در شرایط سخت تحریم است و استقلال اقتصادی با توازن  واردات و صادرات میسر است و اقتصاد تولیدی با تکیه بر منابع داخلی انجام می‌شود.

مدیرکانون بسیج فرهنگیان جوکار بیان کرد: اهداف دشمن ایران اسلامی از تحریم، کند کردن روند توسعه علمی و عمرانی و التهاب کاذب در جامعه و همچنین ایجاد نارضایتی عمومی و ایجاد نافرمانی مدنی به خصوص در مسائل سیاسی و اقتصادی مانند انتخابات و اغتشاشات و... است.

 وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای برون رفت از مشکل گرانی تکیه بر اقتصاد مقاومتی است که مهمترین و اثرگذارترین بخش آن اصلاح الگوی مصرف است.

مرادی با بیان اینکه خداوند متعال راه و نفوذ تسلط بیگانگان را در مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بر کشورها قرار نداده است، بیان داشت: اگر همه با هم وحدت داشته باشیم با یاری خداوند تحریم‌ها ماندگار نخواهد بود و اثری ندارد و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات