امام جمعه موقت شهرستان الشتر گفت: انقلاب اسلامی ایران ضمن اینکه  ساختار دوهزاروپانصد ساله  را از بین برد تغییرات در عرصه روابط بین المللی به وجود آورد و حیات تازه ای را به مسلمانان جهان، مستضعفان و آزادی خواهان جهان بخشید
کد خبر: ۸۹۸۲۷۵۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام  جمعه موقت شهرستان الشتر ضمن تبریک دهه مبارک فجر  به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو حوزه نظری و عملی اشاره و افزود: در حوزه نظری اولین دستاورد ارائه تئوری جدیدی در اندیشه سیاسی است زیرا تا آن زمان تئوری غالب لیبرالیسم بود اما انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) هویت جدیدی را به مردم بخشید و به تعبیر یک مفسر اروپایی انقلاب اسلامی بر هم زننده و مختل کننده تعادل بلوک های جهانی شد.

وی دستاورد نظری دوم را ارائه نظریه ولایت فقیه از طرف حضرت امام خمینی(ره) عنوان و تصریح کرد: امام راحل(ره) با طرح و ارائه نظریه ولایت فقیه طرحی جدید ارائه و برای همیشه خط بطلانی را بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید.

صالحی در ادامه دستاورد نظری سوم را ارائه الگوی سیاست نه شرقی - نه غربی عنوان و خاطرنشان کرد: در جهان آن روز جهان بین دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورها هیچ گونه استقلالی نداشتند اما این نظریه نشان داد می توان با اتکا به خود و به وحدت و همدلی مستقل بود و پس از این امر شاهد بودیم کشورها با الگوپذیری از این امر راه خود را از غرب و شرق جدا کرده و در پی استقلال برآمدند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه عملی افزود: در حوزه عملی مهم‌ترین دستاورد احیای هویت و منزلت ملی و اسلامی ایران است چرا که تا قبل از آن ایران را به عنوان یک کشور دست نشانده می شناختند اما انقلاب اسلامی عزت و استقلال را به ایران بازگرداند و این روحیه استکبار ستیزی سبب شد تا استکبار از همان روز اول به دنبال دشمنی با مردم ایران باشد و با حربه های مختلف مانع گسترش و نفوذ ایران اسلامی شود.

امام جمعه موقت شهرستان الشتر در ادامه به سیاست های غرب و در رأس آنها آمریکا در طول این چهل ساله انقلاب اشاره و به بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص پرداخت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از نظر امام خامنه ای ( مدظله العالی)هدف اول استکبار بر هم زدن آرامش در منطقه است چرا که با این کار اذهان عمومی را از اسرائیل غاصب برگردانند و متوجه مسائل حاشیه ای نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی هدف دوم استکبار را توجیه حضور خود در منطقه دانست و عنوان کرد: استکبار می خواهد با ناامن نشان دادن منطقه حضور خود را توجیه نماید و به اهداف دیگری از جمله در دست گرفتن نبض اقتصادی منطقه برسد.

وی در پایان با اشاره به لزوم بیان دستاوردهای انقلاب برای مردم تصریح کرد: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و مسولین باید نهایت تلاش خود را جهت به خدمت‌رسانی به این مردم به کار گیرند تا انشالله این حکومت را به دست صاحب اصلی خود یعنی حضرت ولیعصر امام زمان(عج) بسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات