همزمان با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر ۸، اثر فاخر "طلوع سرخ اروند" توسط گروه همخوانی۶۳ نفره محمد رسول ا...(ص) تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۲۰۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات غرور آفرین والفجر۸ و به همت گروه همخوانی۶۳ نفره محمد رسول ا...(ص) تهران، اثر فاخر و متفاوت "طلوع سرخ اروند" صبح روز چهارشنبه 18 بهمن در سالن شهید رشادی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ رونمایی شد.

گروه همخوانی، مدیحه سرایی و تواشیح محمد رسول ا...(ص) تهران که متشکل از 80 نفر از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور است، اخیراً در سفر به جنوب کشور و حضور در یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس اثر «طلوع سرخ اروند» را در وصف شهدای اروند (عملیات والفجر ۸) تولید کردند.

گفتنی است عملیات «والفجر۸» عملیاتی بسیار مهم و تاثیرگذار بود که از آن به عنوان "نبرد اول فاو" نیز نام برده می‌شود. عملیاتی آبی خاکی که طی آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با بهره گیری از غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه جزیره فاودر جنوب عراق را فتح کردند. این عملیات در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمة الزهرا» در منطقه خسرو آباد تا راس البیشه آغاز گردید. به گفته فرماندهان زبده ی نظامی، این عملیات موفق‌ترین عملیات جنگ ایران و عراق بود که طی آن دسترسی عراق از آب های خلیج فارس قطع شد.

 

ارسال نظرات