خبرهای داغ:
نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه اندیشه‌های مخلصانه و مدبرانه شهید «همدانی» در سوریه بسیار کارساز بود، تصریح کرد: امروز به واسطه اندیشه‌های شهید «همدانی» شاهد جشن پیروزی جبهه مقاومت بر تکفیری‌ها در سوریه هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۰۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

اندیشه‌های مدبرانه شهید «همدانی» در سوریه بسیار کارساز بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حمید حسام امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی خاطره‌نویسی شهید «همدانی» با گرامیدشات یاد و خاطره سرلشگر شهید «همدانی» اظهار داشت: عشقی که خداوند با شهید «همدانی» کرد او را یگانه و بی بدیل کرد.

وی با اشاره به مجاهدت 40 ساله شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان سلوک گمنامی عجیبی دارد، گفت: وقتی شهید «همدانی» به عنوان گزینه اصلی برای جبهه مقاومت در سوریه انتخاب می شود بحرانی‌ترین شرایط در آنجا حاکم بود.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید برای جبهه مقاومت سوریه کسی انتخاب و به رهبری معرفی می شد که متکی به ظرفیت‌ها و تجربه‌های بزرگ بوده و بسیج را تجربه کرده باشد، افزود: در این خصوص سردار «همدانی» بهترین گزینه بود چراکه به عنوان فرمانده یگان توان اتصال و الحاق ظرفیت‌های مردمی را به یگان‌های رزمی داشت.

وی ابراز داشت: سردار «همدانی»  در سوریه ظرفیت‌های نیروی مردمی را به یگان‌های رزمی اتصال و همگرایی ایجاد کرد.

سردار حسام گفت: شهید «همدانی» به محض ورود به سوریه به بشار اسد پیشنهاد داد که اگر می‌خواهی تمامیت ارضی باقی بماند باید در اسلحه‌خانه را باز و به مردم اعتماد کنی، که این پیشنها در آن شرایط سخت سوریه حرفی بسیار عجیب بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت ملی و دفاع وطنی به همت شهید «همدانی» در سوریه شکل گرفت، اضافه کرد:  سردار همدانی با این اقدام سوریه را از سقوط حتمی نجات داد.

نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» افزود: یک اندیشه به اسم بسیج مردمی در ذهن ایشان در سوریه بود و این نهال به یک شجره تنومند دفاع وطنی تبدیل شد و بیش از 100هزار نیرو می گیرد و سپس تحول عظیم در سوریه را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های مخلصانه و مدبرانه شهید «همدانی» در سوریه بسیار کارساز بود، تصریح کرد: امروز به واسطه اندیشه‌های شهید «همدانی» شاهد جشن پیروزی جبهه مقاومت بر تکفیری‌ها در سوریه هستیم.

* سردار «همدانی» در مسیر اربعین و عاشورا شهید شد

سردار حسام با تاکید بر اینکه باید همواره خود را وامدار و مدیون شهید «همدانی» بدانیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم نمود و بروز چهره  زنانه شهید «همدانی» را ببینیم در همسر صبور و دردکشیده و زینب‌گونه این شهید نمود می‎یابد که به ایشان نیز مدیون هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رمز و رازهای عدد 40 در زندگی شهید «همدانی» پرداخت و عنوان کرد: با توجه به شناخت و سال‌ها توفیق شاگری و مریدی این مرد بزرگ، برای ورود به واقعیت و شخصیت شهید «همدانی» بهترین مسیر و دهلیز تأمل کردن در واژه اربعین و 40 است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه شهید «همدانی» از پیش از انقلاب تا روزی که در مسیر حلب به شهادت رسید 40 سال مجاهدت جانانه کرد، گفت : راه شهید «همدانی» و شهادتش در  مسیر اربعین، قافله سالار و مسیر حضرت زینب کبری(س) بود و این تلاقی عجیبی  برای بشر است وگرنه در صفحه مقدرات الهی بر روی حساب و کتاب است.

وی با اشاره به تقارن اربعین حسینی با چهلم شهادت شهید «همدانی» عنوان کرد: وجوه 40 در معارف دینی عدد کمال است و در طول تاریخ در هستی انبیاء عدد 40 معجزه‌گری کرده به طوری که  گل آدمی  در 40 روز سرشت شده، حضرت نوع 40 روز دریا را می پیماید تا به ساحل آرامش می‌رسد و حضرت رسول (ص) در سن 40 سالگی ظرفیت پذیرش رسالت را دارد.

سردار حسام با بیان اینکه شهید «همدانی» در مسیر اربعین و عاشورا به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست، افزود: شهید «همدانی» از ابتدا بود و تا انتها راه خود را ادامه داد و هیچ موضوعی پای او را سست نکرد و در صلابت و استواری رفیع‌تر از کوه الوند بود.

وی تصریح کرد: نسبت من به شهید «همدانی» نسبت ذره به خورشید است، گرچه ذره تمایل دارد گرم شود و اوج بگیرد و به منشأ و نور و گرما برسد اما حسرت می‌خورم که چرا من باید برای این مردم بزرگ الهی سخنرانی کنم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی‌های شهید «همدانی» در دورا ن دفاع مقدس و آزادسازی سنندج بیان داشت: اگر مرحومه خانم دباغ در این مراسم حضور داشت به قطع یقین از حماسه و نقش‌آفرینی ایشان در آزادسازی سنندج سخن به میان می‌آورد.

وی به اخلاص و سلوک گمنامی شهید «همدانی» اشاره و تاکید کرد: اگر مرحوم سماوات پشت این تریبون قرار می‌گرفت از سال‌هایی که سردار «همدانی» به عنوان یک راننده سلاح برای مبارزین حمل می کرد و این جسارت، توکل و اخلاص که با او در آن سال‌ها بود سخن به میان می‌آورد چراکه داشتن یک اعلامیه و تکثیر آن جسارت، شهامت و معرفت بالا می‌خواهد.

* شهید «همدانی» نقش بی بدیل و تعیین کننده در خاموش کردن فتنه 88 داشت

سردار حسام با بیان اینکه امروز مطرح و دیده شدن در بین هنرمندان یک افتخار و بار مثبت پیدا کرده است، گفت: در معارف ما گمنامی و دیده نشدن بسیار بهتر از دیده شدن است، شهید «همدانی» همواره به دنبال گمنامی و مطرح نشدن بود.

وی با اشاره به تحمل رنج و مشقت شهید «همدانی» در دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر شهید حاج «همت» و حاج «احمد متوسلیان» در پشت تریبون بود به این اشاره می کرد که چگونه شهید «همدانی» با پاهای تاول زده در راه آزادسازی خرمشهر در آن گشت‌ها 40 کیلومتر هر شب راه را باز کرد و هیچ‌گاه خسته نمی‌شد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه شهید «همدانی» با وجود ترکش در بدن هیچ‌گاه ادعای جانبازی نکرد، تصریح کرد: اگر شهید «صیاد شیرازی» سخنران مراسم بود به این اشاره می‌کرد که شهید «همدانی» همچون یک نیروی سالم مسیر یک ارتفاع بلند را طی می‌کرد تا همچون پدر به بالای سر نیروهای گردان که در ارتفاع بودند برسد و در مقابل پاتک‌ها ایستادگی کند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شهید «همدانی» در عملیات مرصاد، وجود ایشان در این عملیات را به عنوان یک منجی از طرف خداوند در راستای نابودی دشمن دانست و یادآور شد: اگر شهید «صیاد شیرازی» و «شمخانی» در این مراسم حضو داشتند به طور قطع به این نقش‌آفرینی اشاره می‌کردند.

سردار حسام به بیان اینکه شهید «همدانی» نقش بی بدیل و تعیین کننده در خاموش کردن فتنه 88 داشت، خاطرنشان کرد: اگر سردار «جعفری» در این مراسم حضور داشت در این خصوص سخنرانی می کرد  که اگر غیر از شهید «همدانی» فرد دیگری در ماجرای سال 88 بود امروز به این نتیجه نمی رسیدیم و غیر از این بود که امروز زیر خیمه ولایت هستیم.

وی ادامه داد: شهید «همدانی» در بحرانی‌ترین شرایط به سوریه رفت و معتقد بود باید از ظرفیت و بسیج مردمی بهره گرفت.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس یادآور شد: شهید «همدانی» نهال دفاعی را در ایران و در جهان اسلام به درختی تنومند مبدل کرد که دیگر به این سادگی‌ها از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات