رئیس پلیس راهور

مهار و کاهش تصادفات با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی

رئیس پلیس راهور شهرستا دهگلان گفت: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی باعث مهار و کاهش تصادفات شده است.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۸۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
یار احمدی رئیس پلیس راهور شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به پایان سال و مسافرت نوروزی درون و برون شهری و مقایسه سوانح و تصافدات از سال ۸۲ تاکنون اظهار داشت: وضعیت کلی تصادفات کل کشور در سال ۸۲ با ۲۷ هزار نفر کشته و حدود ۲۵۰ هزار نفر مجروح در قالب ۳۰۰ هزار فقره تصادف اتفاق افتاده است.


وی در ادامه با بیان مقایسه وجود خودرو و موتور سیکلت در کشور اظهار داشت: در سال ۸۲ تنها ۷ میلیون خودرو و ۱/۵ میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور وجود داشت، اما الان حدود ۱۷ میلیون خودرو و ۱۳ میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور موجود است.


یار احمدی در ادامه افزود: با توجه به کاهش و مهار تصادفات آلان در جاده‌های کشور شاهد وقوع ۱۶ الی ۱۷ هزار فقره تصادف هستیم که این آمار بازهم زیاد است و ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تصادف جاده‌ای نداشته باشیم.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شناسایی نقاط حادثه خیز راه‌ها و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی اظهار داشت: با استفاده از این تجهیزات توانستیم تصادفات را مهار کنیم و در سالیان آتی قطعا این آمار‌ها رو به کاهش خواهد گذاشت.



ترافیک از سه مقوله انسان، راه‌ها و وسایل نقلیه تشکیل شده است


یاراحمدی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی و استفاده درست از وسایل نقیله گفت: انسان به عنوان یکی از ارکان هوشمند ترافیک بیشترین سهم در کاهش تصادفات دارد که ایمن بودن وسایل نقلیه، سرعت مطمئنه و افزایش مهارت از عوامل موثر کاهش تصادفات جاده‌ای می‌باشد.


یار احمدی گفت: رویکر ما رویکرد پلیسی صرف نیست که منتظر وقوع تخلف وبرخورد با آن باشیم بلکه تلاش ما بیشتر در بحث آموزش بوده که در آمار و ارقام به وضوح مشاهده می‌شود.


وی در ادامه گفت:با همکار و همیاری مردم، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، همکاری شورای ترافیک وشهر داری‌های دو شهر طی این یک سال هیچگونه تصادف فوتی در دوشهر دهگلان و بلبان آباد اتفاق نیفتاده است.


رئیس پلیس راهور شهرستان دهگلان خوستار حساسیت بیشتر در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات