امام جمعه این شهر با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری مردم را به غرس نهال دعوت کرد.
کد خبر: ۸۹۹۵۵۴۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماز باشکوه جمعه بروجن به امامت حجت الاسلام هراتی مطلق برگزار شد. امام جمعه اين شهر پس از دعوت به تقوای الهی با بیان حدیثی از امیرمؤمنان(علیه السلام) نماز را مايه تقرب به خداوند بر شمرد و گفت: باید به نماز اول وقت متعهد باشیم و حتی المقدور نوافل را اقامه نماییم و فرزندانمان را هم به نماز تشویق کنیم.

حجت الاسلام هراتی مطلق در خطبه دوم نماز با اشاره به دیدار وزیر اوقاف سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : دشمن تلاش می کند بین صفوف متحد مسلمانان تفرقه ایجاد کند و به اختلافات دامن بزند و شیعه و سنی را رو در روی یکدیگر قرار دهد که منادیان چنین تفکری از حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس برخوردارند.

خطیب جمعه بروجن در قسمت دیگری از خطبه دوم درختکاری را سیره معصومین (علیهم السلام) دانست و با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری گفت: هرکسی در دنیا یک درخت بکارد خداوند متعال یکی از درخت های بهشت را به نام او غرس خواهد کرد و از نماز گزاران خواست هر نفر یک نهال غرس نمایند.

وی با تاکید بر اینکه اگر منابع طبیعی و فضای سبز از بین برود، آلودگی و پدیده گرد و غبار دامن گیر خواهد شد، افزود: مردم اهتمام ویژه ای نسبت به کاشت درخت و حراست از منابع طبیعی داشته باشند و اداره منابع طبیعی با توزیع نهال، گام ارزشمندی در راستای احیا فرهنگ درختکاری بردارد.

 خطیب جمعه شهر بروجن در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به کمبود منابع آب در شهرستان بروجن، گفت: اگر چه روزهای پایانی سال روزهای نو شدن و خانه تکانی است ولی لازم است نسبت به صرفه جویی در مصرف آب دقت ویژه شود.

وی همچنین با اشاره به ساخت زائرسرای بروجنی ها در مشهد مقدس، از خیّران و نیکوکاران خواست در این امر خداپسندانه مشارکت و همکاری ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات