خبرهای داغ:
مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان مطرح کرد

هنر در ابعاد مختلف اولویت اصلی کانون‌ها در سال آینده/ لزوم کیفی‌سازی برنامه‌ کانون‌های مساجد

مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه هنر در ابعاد مختلف اولویت اصلی کانون‌ها در سال 97 خواهد بود، گفت: کانون‌هایی که به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خاص بپردازند از حمایت‌های بیشتری از دبیرخانه برخوردار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۰۰۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

هنر در ابعاد مختلف اولویت اصلی کانون‌ها در سال آینده/ لزوم کیفی‌سازی برنامه‌ کانون‌های مساجدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هادی فیض‌منش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به 18 اسفند ماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری اظهار داشت: مسجد صرفاً مخصوص نماز خواندن نیست و باید یک کارکرد فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روز کانون‌های فرهنگی هنری امسال با شعار «مسجد، جوان و هنر» برگزار می‌شود، ادامه داد: در مساجد نهادهایی مستقر هستند که هر کدام وظیفه‌ای دارند که از جمله آنها کانون‌های فرهنگی و هنری است.

مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به وظیفه کانون‌های مساجد گفت: این کانون‌ در مساجد به دو مقوله فرهنگ و هنر می‌پردازد که کتابخوانی، کارهای هنری مانند خوشنویسی، شعر، ادبیات و... است.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم با ابزار هنر هم جوانان و هم نوجوانان را جذب مسجد کنیم و هم به سلاح هنر مسلح کنیم چراکه این مباحث ماندگاری بیشتری دارد.

فیض‌منش افزود: مسجد گالری هنرهای اسلامی است و این معماری، نقوش، کتیبه‌ها و... همگی آثار هنری است که اگر ماندگار شده به دلیل ابزار هنر است.

وی با اشاره به اهدافی که کانون‌های مساجد در این مسیر دنبال می‌کنند، گفت: جذب جوانان، تقویت روحیه نشاط و شادمانی، سلامت روانی و همچنین ارائه و عرضه این فعالیت‌ها از جمله این اهداف است.

مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان بیان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری با رویدادهای فرهنگی و هنری کشور در فضای گسترده‌تری قدم برمی‌دارد و تولید و استفاده از محصولات فرهنگی و هنری، تولید نشریات مستمر آثار دستی گلیم بافی، خیاطی، مباحث نقاشی، تولید کلیپ تأسیس گروه‌های مختلف توسط بچه‌های مسجد و توجه به جنبه اقتصادی هنر در قالب حمایت از تولیدات فاخر کانون‌ها از جمله تعریفات و ماموریت‌های ویژه این نهاد حضور هدفمند و جریان‌ساز در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: امروز در استان همدان 591 کانون فرهنگی و هنری، 29 باب کتابخانه مسجدی، 40 مرکز خانه‎های نور، 8 مرکز خانه‌های دیجیتال و 707 مسجد در قالب مساجد مجری طرح تلاوت نور در سراسر استان فعال هستند.

فیض‌منش تصریح کرد: در سال جاری مقدمات یک اتفاق در کانون ها بیشتر رقم خورد و اینکه کانون ها به صورت تخصصی تر وارد عرصه هنر بشوند.

وی با بیان اینکه هنر در ابعاد مختلف اولویت اصلی کانون‌ها در سال 97 خواهد بود، عنوان کرد: کانون‌هایی که به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خاص بپردازند از حمایت‌های بیشتری از دبیرخانه برخوردار خواهد شد.

مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان ابراز داشت: پورتالی نیز طراحی شده که این پورتال در اختیار کانون‌ها قرار می‌گیرد و کانون‌ها تمام فعالیت‌های خود را در این نرم‌افزار بارگزاری خواهند کرد و منبع تمامی اقدامات از این نرم‌افزار خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: کمک مالی از سرانه محوری به صورت یکنواخت و برنامه محوری خواهد بود.

فیض‌منش با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سال جاری گفت: اجرای طرح قرآنی 1451 در ماه مبارک رمضان و توزیع تجهیزات کتابخانه‌ای و گردهمایی رابطان کانون‌های مساجد و همایش سراسری آموزش کتابداران و برگزاری جشنواره «عروسک قشنگ من» برای کودکان و همایش سراسری سفیران آسمانی از جمله این برنامه‌ها بود.

وی با بیان اینکه پیوندی در بین انجمن‌ها و کانون‌ها خواهیم داشت، افزود: انجمن‌های وابسته به ارشاد در اختیار کانون‌ها قرار دارد.

مدیر دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با اشاره به حضور فعال‌تر در فضای مجازی تصریح کرد: امروز فضای مجازی یکی از موثرترین ابزار شده است و باید به آن توجه داشت و کلیپ و سرودهای تولیدی در این فضا قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امسال 22 کانون فرهنگی هنری به مجموعه کانون‌ها اضافه شده و برنامه این است از که سرعت تأسیس کم شود و بیشتر در خصوص کیفی‌سازی برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها را پویاتر کنیم.

فیض‌منش یادآور شد: کتابخانه‌های مساجد به عنوان مناطق پیشرو از دیرباز بوده و ما نیز علاقه‌مند هستیم که تمام مساجد را به کتابخانه‌ها مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان ما باید از مسجد خاطره خوب داشته باشند، تصریح کرد: مساجد بهترین مکان برای پذیرایی مهمانان نوروزی و اسکان و برنامه‌های مذهبی شاد و... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات