خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد

لزوم تبیین عامل اصلی وجود مشکلات در کشور برای نسل جدید/ دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم از انقلاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید عامل اصلی وجود مشکلات در کشور برای نسل جدید تبیین شود، گفت: مشکلات کشور نتیجه فشارهای بین‌المللی و نتیجه اقدامات افرادی است که به ظاهر دلسوزی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۹۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

لزوم تبیین عامل اصلی وجود مشکلات در کشور برای نسل جدید/ دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم از انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج  از همدان، غلامعلی حدادعادل در مراسم  چهلمین  روز درگذشت  و گرامیداشت مرحوم سیدصادق حجازی، مبارز انقلابی و معلم فقید  که در مسجد مهدیه برگزار شد، آموزش و پرورش را مسئله مهم کشور  دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب ما در برابر تمام توطئه‌ها بیمه شود باید به سمت آموزش و پرورش و استفاده از این ظرفیت مهم حرکت کرد.

وی عنوان کرد: وحشت نکنیم از اینکه فضای مجازی چنین شده و دشمن چنین و چنان می‌کند چراکه کشور به لطف و عنایت خداوند، فداکاری شهدا و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از ظرفیت آموزش و پروش در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان استفاده کرد، گفت: نباید از این ظرفیت عظیم غفلت ورزید، چراکه بهترین کار برای ایجاد اطمینان نسبت به آینده انقلاب، خدمات آموزش و پرورش است.

وی ضمن تبیین ضرورت تربیت صحیح  و انسان‌ساز در جامعه اضافه کرد: از تمام افرادی که در مراسم این معلم انقلاب شرکت کرده‌اند تقاضا دارم به هر نحو ممکن در راستای تربیت مومنانه و با بصیرت نسل جوان و آینده کشور از طریق خدمات اموزشی اقدام کنند.

حدادعادل دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن را وظیفه تمام افراد جامعه دانست و تصریح کرد: تصور نکنید این انقلاب ایجاد شده و همه باید کنار بنشینیم و انتظار داشته باشیم که دولت انقلابی و اسلامی کارها را به پیش ببرد، بلکه باید بیش از انقلاب ما در این جهت انگیزه داشته و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش معلم تنها عنصر زنده و انسانی است که با روح خود به آموزش و پرورش معنا می‌دهد، گفت: اگر به آینده کشور علاقمند و به انقلاب تعهد داریم باید به آموزش و پرورش توجه و اهتمام ویژه داشته و آن را محور اصلی کار قرار دهیم و بهترین عنصر در این راستا  معلم است.

*دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه  تمام افرادی که به انقلاب خدمت کرده اند، دست پرورده معلم با بصیرت هستند، افزود: معلم بابصیرت و انقلابی مدافعان حرم و مدافعان انقلاب را پرورش می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر دلتان برای انقلاب می‌تپد باید از نسل جدید معلمانی با بصیرت پرورش داد چراکه اگر نخبگان از معلم دلسرد شوند بسیار متضرر می شویم.

حدادعادل با بیان اینکه امروز دشمن با عِده و عُده و یک برنامه حساب شده با انقلاب مقابله می کند، تاکید کرد: در راستای مقابله با این دشمنی‌ها باید نسلی را تربیت کنیم که با بصیرت باشد و فریب نخورد.

وی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال  ناامید کردن مردم از انقلاب و نا کارآمد نشان دادن آن است به جنگ نرم دشمن اشاره و عنوان کرد: امروز دشمن در فضای مجازی غوغایی برپا کرده  و به  دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب است و در این راستا هزاران کانال و شبکه در اختیار دارد تا مردم را نسبت به انقلاب بدبین و سیاه نمایی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود مشکلاتی در کشور با بیان اینکه عامل اصلی ایجاد مشکلات افرادی هستند که می‌خواهند مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند، گفت: مشکلات کشور را در درجه اول کسانی به وجود آورده‌اند که تحریم‌های اقتصادی را ایجاد و از مبادلات بانکی جلوگیری و تحریم های ظالمانه و فلج کننده را ایجاد می‌کنند که به واسطه آن بیکاری، فقر، آسیب‌های اجتماعی و... ایجاد می‌کنند و صورت حساب آن را برای انقلاب می فرستند.

وی با بیان اینکه باید عامل اصلی وجود مشکلات در کشور برای نسل جدید تبیین شود، گفت: مشکلات کشور نتیجه  فشارهای بین‌المللی و نتیجه اقدامات افرادی است که به ظاهر دلسوزی می‌کنند.

حدادعادل با ارائه مصداقی در این رابطه عنوان کرد: در یک آشوب خیابانی و اغتشاشات ایجاد شده وقتی در کشور تصمیم بر این می‌شود تا  فضای مجازی را محدود کند در کنگره آمریکا  بیانیه‌ای مبنی بر اینکه در این آزادی وجود ندارد صادر می‌شود و به اصطلاح برای مردم دلسوزی می‌کنند.

* ظرفیت عظیم آموزش و پروش در مقابله با دشمنی‌های دشمنان

وی به بدعهدی‌های آمریکا در امضای برجام اشاره و تصریح کرد: ترامپ در امضای برجام عنوان کرد که می‌خواهد از مردم ایران دفاع کند و طبق تعهد خود در برجام که باید موانع اقتصادی را بردارد؛ برنمی دارد و در اینجا دلشان برای مردم ایران نمی‌سوزد که جلوی رونق اقتصادی را گرفته و با اعمال فشار موجب بیکاری و مشکلات عدیده در کشور شده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از انقلاب است، یادآور شد: دشمن 50 کشور را به عنوان ائتلاف ضد داعش در ظاهر برای مقابله با داعش متحد کرده اما در شرایطی که ایران به کمک جبهه مقاومت بر داعش پیروز می شود، ایران را عامل اصلی برهم زننده ثبات و آرامش در منطقه معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن وجود مشکلات در کشور را با ناکارآمدی انقلاب نشان می دهد، گفت: آنها به خیال خود گمان می کنند که نسل جوان امروز انقلاب را  در خاطر ندارند و می‌توانند با تبلیغات  به اهداف شوم خود برسند که در این راستا لازم است نظام تعلیم و تربیت و آموزش وپرورش برای مقابله وارد و از معلم و مدرسه بهره گیرد.

حدادعادل با بیان اینکه مقابله با دشمنی‌های دشمنان تنها بر عهده آموزش وپرورش نیست، خاطرنشان کرد: در این خصوص همه وظیفه داریم اما نباید از  ظرفیت عظیم آموزش و پروش غافل شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطر«سید صادق حجازی» با بیان اینکه ادای احترام به این مبارز انقلابی را وظیفه خود می‌دانم، گفت: استان همدان در طول تاریخ یک آسمان پر ستاره  از نظر فرهنگی است و مردان بزرگ و عرفای بزرگ از این استان به پا خاسته‌اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری شهر همدان را شهری نخبه پرور دانست و بیان داشت: عرفا، فقها، علما و شخصیت‌های برجسته‌ای از این خاک نخبه پرور برخاسته‌اند و در انقلاب نیز مردم این شهر یار انقلاب و رهبری بودند به طوری که هیچ‌گاه مایه دغدغه امام(ره)، انقلاب، نظام و رهبری نبوده و همیشه در حال خدمت بوده اند.

وی با اشاره به نقش برجسته مرحوم صادقی در عرصه تعلیم و تربیت گفت: من به عنوان یک معلم به حال مرحوم حجازی غبطه می خورم ودر این مراسم نه به عنوان یک سخنران دعوت شده بلکه به دلیل وظیفه و ادای احترام حضور یافته ام.

* ضرورت معرفی الگو در جامعه در عرصه‌های مختلف

حدادعادل با بیان اینکه مسیر معلمانی چون مرحوم «حجازی» و شهید «همدانی» در یک امتداد و جهت است، افزود: مردم همدان نیز باید به وجود همچنین شخصیتی در بین خود افتخار کنند چراکه شهید «همدانی»ها در مکتب معلمی چون مرحوم «حجازی» پرورش یافته‎اند و اگر این معلمان نبودند امثال «حاج حسین همدانی» تربیت نمی‌شدند که در سطح بین الملل در ماموریت‌های برون مرزی ایمان و استقامت خود را نشان دهند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت معرفی الگو در جامعه در عرصه‌های مختلف، مرحوم «حجازی» را بهترین الگو در عرصه آموزش و پرورش  معرفی کرد و یادآور شد: ایشان برترین الگوی یک معلم موفق است ویک کارنامه درخشان از خود برجای گذاشته که می‌تواند او را به عنوان الگویی ماندگار معرفی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی الگو را از راهکارهای تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: معلم خوب فردی مانند مرحوم «حجازی» است که از 20سالگی تا 96سالگی در مدرسه ابتدایی تدریس می‌کند و به این کار خود افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه در جامعه امروزی برخی معلمان از تدریس در مقطع ابتدایی خجالت زده هستند، گفت: مرحوم حجازی متوجه شد که باید کار را از ریشه درست کرد و به همین سبب در مقطع ابتدایی تدریس کرد.

حدادعادل در ادامه تبیین شخصیت مرحوم «حجازی» اخلاص را از خصوصیت بارز ایشان دانست و افزود: کار کردن برای کودکان و مقطع ابتدایی اخلاص می خواهد چراکه تدریس در این مقطع سخت است و علاوه بر آن آنها متوجه نیستند چه کسی به آنها خدمت و یا چه کسی به آنها زیان می رساند.

وی اضافه کرد: مرحوم «حجازی» انسانی بی ادعا بود و بویی از غرور و تکبر نداشت اما پای کار ایستاده و انسان تربیت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان لزوم معرفی مرحوم «حجازی» در جامعه خاطرنشان کرد: مردم همدان نباید به‌آسانی از کنار شخصیت بزرگی مانند مرحوم «حجازی» بگذرند بلکه باید از شخصیت این معلم والا یک الگوی برجسته در همدان بسازند که در راستای رسیدن به این هدف می‌توانند با ساختن مدرسه‌ای به نام او، نام‌گذاری یک خیابان و یا ایجاد یک جایزه فرهنگی به نام او برای تقدیر از معلمانی همچون او محقق اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار