خبرهای داغ:
فرمانده تیپ316 زرهی شهید قهرمان همدان گفت: جامعه ما نیازمند یک فرهنگ‌سازی بنیادین در مبحث کاشت و نگهداری از درختان است و ما امیدواریم که با این حرکت بتوانیم انگیزه‌های لازم را در بین جوانان به وجود آوریم.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۸۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

جامعه ما نیازمند فرهنگ‌سازی بنیادین در مبحث کاشت و نگهداری از درختانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، به‌مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی  با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان همدان  طرح بزرگ  کاشت درخت در ده‌ها هکتار از  عرصه‌های پادگان شهید قهرمان همدان آغاز شد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان در این مراسم که با حضور فرماندهان و کارکنان تیپ 316 و  جمعی از معاونین اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار داشت: در اولین مرحله این طرح تعداد یک هزار نهال  سبز به دستان سربازان  سرافراز و به یاد هزار شهید سربلند  کاشته خواهد شد.

سرهنگ نورخدا شاکرمی عنوان کرد: جامعه ما نیازمند یک فرهنگ‌سازی بنیادین  در مبحث کاشت و نگهداری از درختان است و ما امیدواریم که با این حرکت بتوانیم  انگیزه‌های لازم را در بین جوانان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه این طرح ادامه دارد و برآن هستیم که با توجه به عرصه‌های ایمن موجود در پادگان  نسبت به کاشت درختان مثمر  و به ویژه زیتون اقدام کنیم، ادامه داد: تاکید داریم که هر کدام از سربازان به دست خود  حداقل یک درخت کاشته و تا زمان پایان دوران خدمت آن را آبیاری و نگهداری کند.

فرمانده تیپ316 زرهی شهید قهرمان همدان ابراز داشت: این آغاز یک پویش و سنگ بنای یک حرکت فرهنگی و معنوی است که امیدواریم در آینده نزدیک  شاهد به ثمر نشستن  و نهادینه شدن آن در فرد فرد این افراد باشیم.

 *درختکاری یکی از پسندیده‌ترین  مباحث در دین اسلام

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان نیز با اشاره به کاشت هزاران اصله نهال در استان بیان داشت: درختکاری یکی از پسندیده‌ترین و در عین حال تاکید شده‌ترین مباحث در دین ما است.

اسفندیار خزائی افزود: با توجه به قرار گرفتن ایران در یک منطقه خشک و فقر درختی در آن  لاجرم این موضوع باید با تلاش و کوشش بیشتری دنبال شود.

وی عنوان کرد: صرف کاشتن نهال نباید ملاک قرار گیرد بلکه مهمتر از آن نگهداری و آبیاری این مخلوقات مفید است که مهم تلقی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ضمن تقدیر از نهادها و سازمان‌هایی که در این ایام با همکاری خود موجب این حرکت شدند، ادامه داد: در پادگان قهرمان هم این موضوع به شکل بسیار خوب و شایسته‌ای آغاز شده که امروز شاهد اولین مرحله آن بودیم که جا دارد از فرماندهی و کارکنان این یگان نیز  در خصوص اهمیت دادن به این امر تشکر و تقدیر کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات