احتراق ناشی از مواد اشتعال زا و منفجره منبع اصلی تولید مصنوعی دی اکسید نیتروژن آمونیاک و فلزات سنگین است که اثرات مخرب و تهدید کننده ای بر سلامت انسان دارد.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۹۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران صدر الدین علی پور رئیس این مرکز با اشاره به خطرات مواد محترقه در سه شنبه آخر سال گفت: استفاده از این مواد علاوه بر ایجاد آتش سوزی، تخریب محیط زیست و آلودگی موضعی هوا، اثرات حاد بر دستگاه تنفسی و ریوی نیز دارد.


وی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص مراقبت از فرزندان، سالمندان و پرهیز از تردد در معابر و مکانهای پرتردد خاطر نشان ساخت: متاسفانه در سه شنبه آخر سال بسیاری از افراد در اثر بی توجهی و استفاده از مواد محترقه نه تنها باعث آتش سوزی و تولید مصنوعی دی اکسید نیتروژن آمونیاک و فلزات سنگین می شوند بلکه هم بر محیط زیست پیرامون خود و هم به سلامت خود و اطرافیان آسیب جدی وارد می نماید.


علی پور گفت: در معرض قرار گرفتن افراد به مدت 30دقیقه الی 24 ساعت در هوای آلوده ناشی از سوختن مواد اشتعال زا موجب اثرات جانبی از جمله التهاب راه هایی تنفسی حتی در افراد سالم و افزایش مشکلات تنفسی افراد مبتلا به آسم می شود.


رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه خاطر نشان ساخت: بدون تردید با کنترل، پرهیز و مراقبت بیشتر و بازگشت به سنتهای گذشته می توان چهارشنبه سوری خاطره انگیزی را برای خود و سایر شهروندان به ارمغان آورد.

ارسال نظرات