معاون سازمان بسیج رسانه:

تحریف نام خلیج‌فارس محکوم به شکست است

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور گفت: خلیج فارس با هویت تاریخی ایران پیوند خورده و هرگونه تحریف و تغییر آن محکوم به شکست و در تعارض با فرهنگ و هویت ایرانی ماست.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۴۶
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام ذکریا نیکویی‌ شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه جام فوتبال خلیج فارس در جمع مردم روستای اخند شهرستان عسلویه اظهار داشت: برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با حمایت کشورهای غربی طی سال‌های گذشته با جعل اسناد تاریخی و با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و سیاسی به دنبال تغییر نام خلیج فارس به عبارتی مجعول هستند که در این راه از ترفندهای مختلفی نیز استفاده کرده‌اند.

وی افزود: خلیج فارس با هویت تاریخی ایران پیوند خورده و هرگونه تحریف و تغییر آن محکوم به شکست و در تعارض با فرهنگ و هویت ایرانی ماست.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: البته برخی از کشورهای عربی که روسای آن دست‌نشاندگان کشورهای غربی هستند با صرف دلارهای نفتی با تغییر نام خلیج فارس به دنبال هویت‌سازی برای خود هستند که راه به جایی نخواهند برد.

 نیکویی بیان کرد: نگاه و هدف آنها این است که با تغییر نام خلیج فارس، غرور ملی کشورمان را دچار خدشه و شکست کنند در حالی که غرور ملی ایرانیان خدشه‌ناپذیر است و تاریخ نیز ثابت کرده که این ملت با دفاع همه جانبه از سرزمین خود، دارای غرور ملی هستند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این که این کشورهای حوزه خلیج فارس دارای تاریخ و قدمتی زیر یک قرن هستند و برخی از آنها حتی به چند دهه نیز عمر ندارند و طبیعی است که به دنبال ایجاد هویت برای خود هستند تا در آینده دچار مشکل نشوند در حالی که باید بدانند هویت‌سازی معنا و مفهوم ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار