خبرهای داغ:
کارشناس قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی همدان خبر داد

ایجاد 12 کارگاه تولید میوه خشک در اسدآباد به همت بسیج سازندگی

کارشناس قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی همدان گفت: به همت بسیج سازندگی 12 کارگاه تولید میوه خشک در اسدآباد ایجاد و راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۹۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

ایجاد 12 کارگاه تولید میوه خشک در اسدآباد به همت بسیج سازندگیمصطفی سیف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد قطب تولید میوه خشک است، اظهار داشت: اسدآباد شهرستانی با جمعیت 100 هزار نفری است که به دلیل موقعیت جغرافیایی، از وجود باغ‌های میوه زیادی بهره می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل خام‌فروشی و در برخی مواقع به دلیل عدم وجود مشتری یا پایین بودن قیمت فروش میوه خام، سود خوبی دست کشاورزان و باغداران را نمی‌گیرد.

کارشناس قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی همدان اظهار داشت: بسیج سازندگی از سه سال پیش در صدد ایجاد قطب‌های تولید در هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌های آن منطقه برآمد و طبق بررسی‌های صورت گرفته شهرستان اسدآباد به عنوان قطب تولید میوه خشک انتخاب شد.

وی افزود: از سه سال گذشته تا به امروز با حمایت بسیج سازندگی 12 کارگاه تولید میوه خشک در شهرستان اسدآباد ایجاد شده است.

سیف در ادامه گفت: حدود 44 نفر در این کارگاه‌های مشغول به  کار برده و امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالانه نزدیک به 40 تن میوه خشک در این 12 کارگاه تولید می‌شود، تصریح کرد: با وجود صادرات این محصولات از شهرستان اسدآباد به استان‌های همجوار متاسفانه به دلیل وجود مشکلاتی هنوز امکان صادرات میوه خشک از اسدآباد به خارج از کشور فراهم نشده است.

کارشناس قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی همدان گفت: یک کارگاه میوه خشک به صورت متوسط در طول سال 20 الی 30 میلیون تومان درآمد دارد و معاش 20 خانوار از این 12 کارگاه میوه خشک در اسدآباد تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات