یک فعال فرهنگی:

الگو تولید درسطح جامعه باید تغییر یابد

یک فعال فرهنگی گفت: در جامعه ای که الگوی تولید آن برمبنای منافع شخصی و سود کلان بر اساس تولید با تیراژ بالا و قیمت گران و در عین حال کیفیت پایین می باشد، نمی توان انتظار داشت که مصرف کننده برای استفاده از تولید ملی تشویق شود
کد خبر: ۹۰۰۸۵۹۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

مسعود باقری فعال فرهنگی و سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص راهبرد سال ۹۷ بیان کرد: حمایت از تولید ملی و کالای داخلی نیازمند دو عامل مهم می باشد.
وی گفت: یکی از این عوامل و فاکتورها مربوط به تولید و تولید کننده می باشد که با عرضه اجناس با کیفیت به بازار مصرف، باعث تشویق مصرف کننده در راستای خرید و استفاده از کالای داخلی می شود.
وی گفت: فاکتور دوم‌ نیز مصرف کننده می باشد که طبعا نسبت به ذات انسان که همیشه به دنبال کیفیت و کمیت مناسب می باشد، همیشه خریدار بهترین اجناس با بالاترین کیفیت است.
این فعال فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: اما در سال های اخیر تولیدات بی کیفیت داخلی به مرور زمان مصرف کننده را به سمت استفاده از اجناس خارجی که کیفیت به مراتب مناسبتری نسبت به کالای داخلی دارند سوق داده و حتی مصرف کننده در اکثر مواقع حاضر شده قیمتی چند برابر قیمت اجناس داخلی برای کالای خارجی پرداخت کند اما حاضر به استفاده از تولید ملی نشده است.
باقری عنوان کرد: برای نهادینه کردن استفاده مصرف کننده از محصولات ملی باید تولیدات را برمبنای کیفیت قرار دهیم و مشتری مداری را در صدر امور تولید قرار دهیم که یک نمونه آن تولید محصولات ایران خودرو و سایپا می باشد که کیفیتی بسیار پایین دارند و در عین حال قیمتی که متناسب با کیفیت کالا و خودرو باشد ندارد.
وی افزود: در جامعه ای که الگوی تولید آن برمبنای منافع شخصی و سود کلان بر اساس تولید با تیراژ بالا و قیمت گران و در عین حال کیفیت پایین می باشد، نمی توان انتظار داشت که مصرف کننده برای استفاده از تولید ملی تشویق شود.
این فعال فرهنگی و سیاسی تصریح کرد: به نظر می رسد علت عدم استفاده از هموطنان از کالای داخلی، فرصت طلبی و تولید بی کیفیت کالا می باشد. در صورتی که اگر تولید کنندگان، کالا و محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنند و در راستای عرضه کالا، تبلیغات مناسبی داشته باشند، قطعا مصرف کننده برای استفاده از تولید ملی و کالای داخلی تشویق خواهد شد.
باقری یادآور شد: نقش رسانه ها در تبلیغات کالای باکیفیت بسیار مهم و حائز اهمیت است. یکی از رسانه های اصلی که تلویزیون‌ملی می باشد مسوولیت سنگینی در این زمینه دارد و می تواند منتقل کننده پیشنهادات و انتقادات سازنده مصرف کنندگان به مسوولان ذیربط در زمینه تولید باشد و همچنان توان تبلیغاتی بالایی در زمینه ارائه کالاهای باکیفیت داخلی دارد.
وی اضافه کرد: رسالت سایر رسانه ها نیز کمتر از تلویزیون نیست به خصوص روزنامه های کثیر الانتشار کشور که البته فراموش نشود، رسانه ها باید به دور از هرگونه جهت گیری و منفعت طلبی دست به این کار بزنند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار